19 March 2015, 20:53
Na de tegenslag van het niet starten zijn we begonnen met de kabelboom weer te verwijderen zodat we hem helemaal kunnen doormeten.
Tijdens het meten, kregen we bij poort 18 (groen/wit) geen signaal op de resistorpack. Wat dus zou doelen op een kabelbreuk.
De gehele kabelboom ontleed en toen kwamen we tot de ontdekking dat er ooit aan de kabelboom geprutst is. Er is een "brug" gemaakt tussen een aantal kabels die weer maar een stekker liepen. Die stekker hebben wij nooit aangesloten omdat we die niet nodig hebben in een 77er 240.
Er was dus nooit een circuit naar de injectoren toe.
Naar deze groen/witte kabel zijn er nog 4 kabels onderbroken. Dit is duidelijk niet origineel want de kabels zitten met tape aan elkaar.
Deze stekker gaat er dus nu tussenuit en we solderen weer alles zoals het origineel hoort.
Misschien heeft er op de 240 een startblokkering gezeten of een LPG dampgas systeem, iets wat de brandstof pomp en injectoren uit moest schakelen.
![[Afbeelding: 57914f95c983deabefe6af1c5c53c123.jpg]](http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/19/57914f95c983deabefe6af1c5c53c123.jpg)
![[Afbeelding: 4d64422db560cdc0db0cdfe79b720ac0.jpg]](http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/19/4d64422db560cdc0db0cdfe79b720ac0.jpg)
En weer door!!!!
Tijdens het meten, kregen we bij poort 18 (groen/wit) geen signaal op de resistorpack. Wat dus zou doelen op een kabelbreuk.
De gehele kabelboom ontleed en toen kwamen we tot de ontdekking dat er ooit aan de kabelboom geprutst is. Er is een "brug" gemaakt tussen een aantal kabels die weer maar een stekker liepen. Die stekker hebben wij nooit aangesloten omdat we die niet nodig hebben in een 77er 240.
Er was dus nooit een circuit naar de injectoren toe.
Naar deze groen/witte kabel zijn er nog 4 kabels onderbroken. Dit is duidelijk niet origineel want de kabels zitten met tape aan elkaar.
Deze stekker gaat er dus nu tussenuit en we solderen weer alles zoals het origineel hoort.
Misschien heeft er op de 240 een startblokkering gezeten of een LPG dampgas systeem, iets wat de brandstof pomp en injectoren uit moest schakelen.
![[Afbeelding: 57914f95c983deabefe6af1c5c53c123.jpg]](http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/19/57914f95c983deabefe6af1c5c53c123.jpg)
![[Afbeelding: 4d64422db560cdc0db0cdfe79b720ac0.jpg]](http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/19/4d64422db560cdc0db0cdfe79b720ac0.jpg)
En weer door!!!!
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo