11 March 2015, 08:20
Als je voor een D5 wilt gaan, probeer de 163PK versie te krijgen want zijn de motoren die het sterkst zijn en de minste problemen geven. Bij een geartronic automaatbak goed opletten of deze echt goed schakelt, als deze net geflushed is wantrouwend zijn. Ze doen het flushen namelijk niet voor niets. Vaak komen er dan, als het blok en bak echt goed warm zijn, verborgen lijken uit de kast. Reparaties aan de geartronic zijn erg duur !
Ga je voor een 185 of 211 PK D5, goed opletten of de wervelklep idd nog werkt en de airintake niet helemaal volgeslipt zit met meuk.
Overigens de 2.5D is niet meer leverbaar in deze versies. In het eerste jaar van de N was de audi diesel nog leverbaar, later is deze vervangen door de 2.4D en D5
Ga je voor een 185 of 211 PK D5, goed opletten of de wervelklep idd nog werkt en de airintake niet helemaal volgeslipt zit met meuk.
Overigens de 2.5D is niet meer leverbaar in deze versies. In het eerste jaar van de N was de audi diesel nog leverbaar, later is deze vervangen door de 2.4D en D5
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983