Berichten: 15
Topics: 3
Lid sinds: May 2006
Heeft iemand goede tips voor aanschaf van een 240/245 estate super polar? Liefst diesel van '90-'93 met max 2 ton km en wat zwaarder dan 2 liter. Anders LPG.
Nog wat vraagjes van een beginner: wat is het verschil tussen een 240 en een 245? Is het mogelijk om G3 in te bouwen? Is de superpolar wel te vinden met dieselmotor?
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Super Polar's hebben alleen maar 2 liter motoren volgens mij. Toch?
Berichten: 4.340
Topics: 257
Lid sinds: Mar 2005
Een super polar...altijd 2l benzine (B200F motor), zit ook in mijn (gewone) polar. Ik vind hem sterk genoeg.
Je kan er natuurlijk altijd een sterkere motor inhangen :-) maar een dieselmotor lijkt me erg lastig worden.
Super polars zijn altijd uit Italië geïmporteerd. Ze hebben veel opties (airco, abs, lichtmetalen velgen, metalic lak, electrische ruiten, zwart lederen bekleding, etc.) Je ziet ze ook vaak met LPG op Italiaanse sites maar hoe dat zit met de import (keuring) weet ik niet.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 322
Topics: 5
Lid sinds: Apr 2005
Zelfs gewone Polar's zijn niet in diesel te vinden.
De laatste 240 estate diesel waren DL uitvoeringen.
245 is een "oude" type-naam voor een estate
LPG G3 is niet mogelijk voor een 240, typegoedkeuring start pas vanaf 1994 voor een 940.
Berichten: 15
Topics: 3
Lid sinds: May 2006
Bedankt voor de tips! Is het beter om LPG te laten inbouwen bij aanschaf van benzine of meteen voor een LPG gaan? Iemand een indicatie wat inbouw kost? Weet iemand een goed betaalbaar onderhoud- adres in de buurt van Leiden - Delft ?
Berichten: 15
Topics: 3
Lid sinds: May 2006
Zie trouwens bij van der Horst veel superpolars die geen leren bekleding hebben, zijn dit wel superpolars???
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Pierre van Aert schreef:........
LPG G3 is niet mogelijk voor een 240, typegoedkeuring start pas vanaf 1994 voor een 940.
ik kan dus geen G3 gas in mn 240 hangen? Dus altijd de hele hoge belasting ipv het gereduceerde tarief van G3????
als dat toch zo is... dan vind ik degene die dat bedacht heeft ******** ***** ***** *!...
IMHO is er geen reden waarom het technisch niet in een 240 zou gaan..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 322
Topics: 5
Lid sinds: Apr 2005
Tuurlijk kan het technisch wel, maar de LPG computer dient aan bepaalde eisen te voldoen en een goedgekeurde computer is alleen voor de 940 vanaf 1994 te leveren.
Is eigenlijk een zaak van Volvo-Beesd, die voor de 240 nooit een homologatie voor de 240 heeft aangevraagd en dat is wel te begrijpen ook voor een model dat toen al niet meer gemaakt werd.
Zelf een 940 die een technisch volledige G3 installatie heeft, moet bij aanvraag van een G3 vermelding op het kenteken, wederom een nieuwe LPG G3 computer hebben.
Berichten: 602
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2005
veulvo schreef:Zie trouwens bij van der Horst veel superpolars die geen leren bekleding hebben, zijn dit wel superpolars???
Ja, of gewoon polars, die zijn ook volop in Italië geleverd.
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
veulvo schreef:Is het beter om LPG te laten inbouwen bij aanschaf van benzine of meteen voor een LPG gaan? Iemand een indicatie wat inbouw kost?
Als je een Volvo koopt waar al gas inzit scheelt het aanschafprijs (bijna) niets. Het spaart wel de inbouwkosten (tussen de 1000 en 1500 euro) uit.
Het nadeel is dat je niet kunt kiezen waar de tank, vulopening en dergelijke geplaatst worden. Een ander nadeel is dat op LPG toch wel wat extra slijtage optreed en dat is al bezig als je de auto koopt met LPG er in.
Ik heb zelf ook de auto gekocht met een bestaande installatie erin, moet zeggen dat het tot nog toe goed bevalt
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986