Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo
Vandaag verder gegaan met de ombouw van m46 naar m90.

[Afbeelding: 686e879950b079e459f23821204df476.jpg]

Bak eerst netjes schoongemaakt. Toen even zonder koppeling de bak erachter gehangen om de afstand te bepalen die ik de aluminium stang en schakelstang moest inkorten. Net zoals het M90 ombouw topic zegt, is dat 95mm.

[Afbeelding: 558441243f2a69578b9e67bd90374ad4.jpg]

Schakelstang ingekort en gelast. En omdat ik het rijgedrag van mijzelf en mijn broer ken, heb ik hem maar even verstevigd om de lasnaad heen met een mantel.

[Afbeelding: 90c9cf330f87fd7a4ab63b710ec2f957.jpg]

De aluminium stang gewoon gespalkt met een U-profiel.

Toen alles aan de bak gemonteerd, en de bak achter het blok gehangen. Omdat ik nu wel een koppeling er in had zitten, en ik niet meer met een kromme rug wil werken heb ik mijzelf en mijn broer getrakteerd op een versnellingsbakkrik.

[Afbeelding: 2bda0bb10dec043ef8c369fbeac56161.jpg]

Scheelt veel gesjouw!

Toen snel begonnen aan het opmaken van de versnellingsbak steun. Heb verschillende manieren overwogen. Toch maar gegaan voor de m90 versnellingsbak rubber.

Groot stuk uit de m46 baksteun geslepen. U profiel van 10cm breed, 15cm lang en 3cm diep er op gemaakt, waar ik het rubber in kan laten vallen.


[Afbeelding: 6a9cb1a58c2a215df701c17f6149ee2c.jpg]

Gat erin voor het rubber
[Afbeelding: caa73896a0c15084909314b5ca711845.jpg]

En dichtgelast!

[Afbeelding: 5f39262404066ceadf14c4e9507cd938.jpg]

Rubber ligt er zo in:
[Afbeelding: c52a8e5ff9a5e2c01cdb8c41bdd60e8d.jpg]

Aan de onderkant heb ik 2 grote 13mm gaten gemaakt waar ik een ratel door heen kan steken om het rubber mee vast te zetten (uiteraard een nieuw rubber, niet dit vieze ding )

Baksteun is zo gemaakt dat de hardyschijf niet hoeft te knikken naar de eerste ophanging van de aandrijfas. Past allemaal zonder forceren. Bak heeft ook nog ruimte met de tunnel.

Binnenkort beide steunen stralen en spuiten. Zodat het er definitief onder kan.

De adapter van Retroturbo werkt ook mooi:

[Afbeelding: d73d2bbe201ad335cda757c3b24409b9.jpg]
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord


Berichten in dit topic
De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo - door Estoque - 30 December 2015, 22:37

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.427 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 588 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.071 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.501 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.140 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 230.855 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.193 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.232 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.053 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.017 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)