30 December 2015, 22:37
Vandaag verder gegaan met de ombouw van m46 naar m90.
![[Afbeelding: 686e879950b079e459f23821204df476.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20151230/686e879950b079e459f23821204df476.jpg)
Bak eerst netjes schoongemaakt. Toen even zonder koppeling de bak erachter gehangen om de afstand te bepalen die ik de aluminium stang en schakelstang moest inkorten. Net zoals het M90 ombouw topic zegt, is dat 95mm.
![[Afbeelding: 558441243f2a69578b9e67bd90374ad4.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20151230/558441243f2a69578b9e67bd90374ad4.jpg)
Schakelstang ingekort en gelast. En omdat ik het rijgedrag van mijzelf en mijn broer ken, heb ik hem maar even verstevigd om de lasnaad heen met een mantel.
![[Afbeelding: 90c9cf330f87fd7a4ab63b710ec2f957.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20151230/90c9cf330f87fd7a4ab63b710ec2f957.jpg)
De aluminium stang gewoon gespalkt met een U-profiel.
Toen alles aan de bak gemonteerd, en de bak achter het blok gehangen. Omdat ik nu wel een koppeling er in had zitten, en ik niet meer met een kromme rug wil werken heb ik mijzelf en mijn broer getrakteerd op een versnellingsbakkrik.
![[Afbeelding: 2bda0bb10dec043ef8c369fbeac56161.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20151230/2bda0bb10dec043ef8c369fbeac56161.jpg)
Scheelt veel gesjouw!
Toen snel begonnen aan het opmaken van de versnellingsbak steun. Heb verschillende manieren overwogen. Toch maar gegaan voor de m90 versnellingsbak rubber.
Groot stuk uit de m46 baksteun geslepen. U profiel van 10cm breed, 15cm lang en 3cm diep er op gemaakt, waar ik het rubber in kan laten vallen.
![[Afbeelding: 6a9cb1a58c2a215df701c17f6149ee2c.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20151230/6a9cb1a58c2a215df701c17f6149ee2c.jpg)
Gat erin voor het rubber
![[Afbeelding: caa73896a0c15084909314b5ca711845.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20151230/caa73896a0c15084909314b5ca711845.jpg)
En dichtgelast!
![[Afbeelding: 5f39262404066ceadf14c4e9507cd938.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20151230/5f39262404066ceadf14c4e9507cd938.jpg)
Rubber ligt er zo in:
![[Afbeelding: c52a8e5ff9a5e2c01cdb8c41bdd60e8d.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20151230/c52a8e5ff9a5e2c01cdb8c41bdd60e8d.jpg)
Aan de onderkant heb ik 2 grote 13mm gaten gemaakt waar ik een ratel door heen kan steken om het rubber mee vast te zetten (uiteraard een nieuw rubber, niet dit vieze ding
)
Baksteun is zo gemaakt dat de hardyschijf niet hoeft te knikken naar de eerste ophanging van de aandrijfas. Past allemaal zonder forceren. Bak heeft ook nog ruimte met de tunnel.
Binnenkort beide steunen stralen en spuiten. Zodat het er definitief onder kan.
De adapter van Retroturbo werkt ook mooi:
![[Afbeelding: 686e879950b079e459f23821204df476.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20151230/686e879950b079e459f23821204df476.jpg)
Bak eerst netjes schoongemaakt. Toen even zonder koppeling de bak erachter gehangen om de afstand te bepalen die ik de aluminium stang en schakelstang moest inkorten. Net zoals het M90 ombouw topic zegt, is dat 95mm.
![[Afbeelding: 558441243f2a69578b9e67bd90374ad4.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20151230/558441243f2a69578b9e67bd90374ad4.jpg)
Schakelstang ingekort en gelast. En omdat ik het rijgedrag van mijzelf en mijn broer ken, heb ik hem maar even verstevigd om de lasnaad heen met een mantel.
![[Afbeelding: 90c9cf330f87fd7a4ab63b710ec2f957.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20151230/90c9cf330f87fd7a4ab63b710ec2f957.jpg)
De aluminium stang gewoon gespalkt met een U-profiel.
Toen alles aan de bak gemonteerd, en de bak achter het blok gehangen. Omdat ik nu wel een koppeling er in had zitten, en ik niet meer met een kromme rug wil werken heb ik mijzelf en mijn broer getrakteerd op een versnellingsbakkrik.
![[Afbeelding: 2bda0bb10dec043ef8c369fbeac56161.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20151230/2bda0bb10dec043ef8c369fbeac56161.jpg)
Scheelt veel gesjouw!
Toen snel begonnen aan het opmaken van de versnellingsbak steun. Heb verschillende manieren overwogen. Toch maar gegaan voor de m90 versnellingsbak rubber.
Groot stuk uit de m46 baksteun geslepen. U profiel van 10cm breed, 15cm lang en 3cm diep er op gemaakt, waar ik het rubber in kan laten vallen.
![[Afbeelding: 6a9cb1a58c2a215df701c17f6149ee2c.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20151230/6a9cb1a58c2a215df701c17f6149ee2c.jpg)
Gat erin voor het rubber
![[Afbeelding: caa73896a0c15084909314b5ca711845.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20151230/caa73896a0c15084909314b5ca711845.jpg)
En dichtgelast!
![[Afbeelding: 5f39262404066ceadf14c4e9507cd938.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20151230/5f39262404066ceadf14c4e9507cd938.jpg)
Rubber ligt er zo in:
![[Afbeelding: c52a8e5ff9a5e2c01cdb8c41bdd60e8d.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20151230/c52a8e5ff9a5e2c01cdb8c41bdd60e8d.jpg)
Aan de onderkant heb ik 2 grote 13mm gaten gemaakt waar ik een ratel door heen kan steken om het rubber mee vast te zetten (uiteraard een nieuw rubber, niet dit vieze ding

Baksteun is zo gemaakt dat de hardyschijf niet hoeft te knikken naar de eerste ophanging van de aandrijfas. Past allemaal zonder forceren. Bak heeft ook nog ruimte met de tunnel.
Binnenkort beide steunen stralen en spuiten. Zodat het er definitief onder kan.
De adapter van Retroturbo werkt ook mooi:
![[Afbeelding: d73d2bbe201ad335cda757c3b24409b9.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20151230/d73d2bbe201ad335cda757c3b24409b9.jpg)
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo