12 August 2014, 22:58
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 August 2014, 23:06 door Estoque.)
Afgelopen CarbageRun reed een Volvo 142 mee met een B230FK blok erin gebouwd. Veel met die jongen gepraat in de 5 dagen die de carbagerun lang is en na thuiskomst mijn broer veel foto's van die auto laten zien. Hoewel die auto gerold was, was die auto wel echt gaaf en de jongen die hem gebouwd had, wou er graag over vertellen (is ook bezig met een 400+pk Amazone project) dus hij heeft wel enig verstand van Volvo's en tuning.
Bij thuiskomst mijn broer(die nogal Opel-fan is, hij heeft samen met mij een C-kadett City, zelf een C-kadett GT/E en een Omega A 2.4) foto's laten zien van die 142. Toen zijn we de zoektocht naar een 142 gestart om daar zelf een Turbo-motor in te gaan bouwen en te gaan gebruiken als vervanger van onze Kadett City(zandhapper / pekelbak / "rallybak").
Na lang zoeken zijn we wezen kijken bij een 142 in Oldenzaal, van de eerste eigenaar en eigenlijk perfect voor restauratie. Maar de deuren/spatborden/dorpels waren slecht en moesten vervangen worden. en hoewel wij niet bang zijn voor laswerk, was die auto niet goed genoeg voor ons, maar wel perfect voor restauratie. Helaas hebben we die laten staan, aangezien het naast de aanschaf nog zo'n 1000,- extra zou gaan kosten aan plaatwerk etc. Wat niet echt de spirit is van de CarbageRun (waar we ook aan deel willen nemen).
Na 2 weken zag ik afgelopen maandag een Volvo 242 op marktplaats staan uit 1977. Op de foto een mooie auto, maar biedingen op die auto waren echt belachelijk laag (500,- / 550,-). Omdat een 242 in mijn ogen meer waard is als 550,- heb ik op marktplaats meer geboden en toen kreeg ik een email van de verkoper(hij had er geen telefoonnummer bijstaan). met de prijs van de auto.
Na wat mail-contact was het volgende duidelijk:
- Hij had geen APK meer (1 maand over datum)
- Was in roest-vrije staat(geloof ik natuurlijk niet, want dat zou mijn turbo ook zijn)
- Van de eerste eigenaar
- 473.000km
- 2.1 DL
Vandaag wezen kijken naar de auto, en tot mijn grote verbazing is hij, zoals de verkoper vertelde, 99% roestvrij(tot zover ik kan zien onder de kap/auto/spatborden. De auto is 5 jaar geleden compleet gerestaureerd met nieuw plaatwerk, wielranden, etc en is afgelopen APK(2 jaar geleden) voorzien van een nieuwe uitlaat, remklauwen en allerlei andere dingen.
Toen we de auto zagen, waren mijn broer en ik gelijk verkocht. De hele auto is eigenlijk te mooi om om te bouwen tot turbo. We hebben het idee om een hooggeplaatste sidepipe achter de deur naar buiten te laten komen al laten varen omdat de auto daar gewoonweg veel te mooi voor is. Ik kan nog steeds niet geloven hoe mooi hij is, en helemaal niet dat hij slechts een fractie van de prijs was van mijn Turbo.
Hier de foto's van mijn nieuwe aanwinst (samen met mijn broer gekocht):
![[Afbeelding: 340c1e1bf9.jpg]](http://puu.sh/aPNiJ/340c1e1bf9.jpg)
![[Afbeelding: 15830a5da5.jpg]](http://puu.sh/aPNoD/15830a5da5.jpg)
![[Afbeelding: b366a5d466.jpg]](http://puu.sh/aPNn4/b366a5d466.jpg)
![[Afbeelding: 884ddc86e3.jpg]](http://puu.sh/aPNnD/884ddc86e3.jpg)
![[Afbeelding: d90e8451aa.jpg]](http://puu.sh/aPNnU/d90e8451aa.jpg)
![[Afbeelding: 785e319a6d.jpg]](http://puu.sh/aPNcL/785e319a6d.jpg)
![[Afbeelding: 5a5a2ac13e.jpg]](http://puu.sh/aPNu3/5a5a2ac13e.jpg)
![[Afbeelding: 5a5a2ac13e.jpg]](http://puu.sh/aPNu3/5a5a2ac13e.jpg)
Tevens ben ik gisteren bezig geweest met het opbouwen van een gave zwarte big-nose grille.
Ik heb een paar weken geleden 2 big-nose grillen erbij gekocht. die alle pootjes hadden en waarvan het chrome-werk ook alle pootjes nog had. ik had al ooit een nieuw origineel volvo-logo gekocht en gisteren maar begonnen met het renoveren van mijn grille. Na veel poetsen, plakken en pielen is het dan toch gelukt, ben er erg blij mee.
Nieuwe logo naast het beste oude logo dat ik had:
![[Afbeelding: b069facf39.jpg]](http://puu.sh/aPNPV/b069facf39.jpg)
Nieuw vs oude grille:
Bij thuiskomst mijn broer(die nogal Opel-fan is, hij heeft samen met mij een C-kadett City, zelf een C-kadett GT/E en een Omega A 2.4) foto's laten zien van die 142. Toen zijn we de zoektocht naar een 142 gestart om daar zelf een Turbo-motor in te gaan bouwen en te gaan gebruiken als vervanger van onze Kadett City(zandhapper / pekelbak / "rallybak").
Na lang zoeken zijn we wezen kijken bij een 142 in Oldenzaal, van de eerste eigenaar en eigenlijk perfect voor restauratie. Maar de deuren/spatborden/dorpels waren slecht en moesten vervangen worden. en hoewel wij niet bang zijn voor laswerk, was die auto niet goed genoeg voor ons, maar wel perfect voor restauratie. Helaas hebben we die laten staan, aangezien het naast de aanschaf nog zo'n 1000,- extra zou gaan kosten aan plaatwerk etc. Wat niet echt de spirit is van de CarbageRun (waar we ook aan deel willen nemen).
Na 2 weken zag ik afgelopen maandag een Volvo 242 op marktplaats staan uit 1977. Op de foto een mooie auto, maar biedingen op die auto waren echt belachelijk laag (500,- / 550,-). Omdat een 242 in mijn ogen meer waard is als 550,- heb ik op marktplaats meer geboden en toen kreeg ik een email van de verkoper(hij had er geen telefoonnummer bijstaan). met de prijs van de auto.
Na wat mail-contact was het volgende duidelijk:
- Hij had geen APK meer (1 maand over datum)
- Was in roest-vrije staat(geloof ik natuurlijk niet, want dat zou mijn turbo ook zijn)
- Van de eerste eigenaar
- 473.000km
- 2.1 DL
Vandaag wezen kijken naar de auto, en tot mijn grote verbazing is hij, zoals de verkoper vertelde, 99% roestvrij(tot zover ik kan zien onder de kap/auto/spatborden. De auto is 5 jaar geleden compleet gerestaureerd met nieuw plaatwerk, wielranden, etc en is afgelopen APK(2 jaar geleden) voorzien van een nieuwe uitlaat, remklauwen en allerlei andere dingen.
Toen we de auto zagen, waren mijn broer en ik gelijk verkocht. De hele auto is eigenlijk te mooi om om te bouwen tot turbo. We hebben het idee om een hooggeplaatste sidepipe achter de deur naar buiten te laten komen al laten varen omdat de auto daar gewoonweg veel te mooi voor is. Ik kan nog steeds niet geloven hoe mooi hij is, en helemaal niet dat hij slechts een fractie van de prijs was van mijn Turbo.
Hier de foto's van mijn nieuwe aanwinst (samen met mijn broer gekocht):
![[Afbeelding: 340c1e1bf9.jpg]](http://puu.sh/aPNiJ/340c1e1bf9.jpg)
![[Afbeelding: 15830a5da5.jpg]](http://puu.sh/aPNoD/15830a5da5.jpg)
![[Afbeelding: b366a5d466.jpg]](http://puu.sh/aPNn4/b366a5d466.jpg)
![[Afbeelding: 884ddc86e3.jpg]](http://puu.sh/aPNnD/884ddc86e3.jpg)
![[Afbeelding: d90e8451aa.jpg]](http://puu.sh/aPNnU/d90e8451aa.jpg)
![[Afbeelding: 785e319a6d.jpg]](http://puu.sh/aPNcL/785e319a6d.jpg)
![[Afbeelding: 5a5a2ac13e.jpg]](http://puu.sh/aPNu3/5a5a2ac13e.jpg)
![[Afbeelding: 5a5a2ac13e.jpg]](http://puu.sh/aPNu3/5a5a2ac13e.jpg)
Tevens ben ik gisteren bezig geweest met het opbouwen van een gave zwarte big-nose grille.
Ik heb een paar weken geleden 2 big-nose grillen erbij gekocht. die alle pootjes hadden en waarvan het chrome-werk ook alle pootjes nog had. ik had al ooit een nieuw origineel volvo-logo gekocht en gisteren maar begonnen met het renoveren van mijn grille. Na veel poetsen, plakken en pielen is het dan toch gelukt, ben er erg blij mee.
Nieuwe logo naast het beste oude logo dat ik had:
![[Afbeelding: b069facf39.jpg]](http://puu.sh/aPNPV/b069facf39.jpg)
Nieuw vs oude grille:
![[Afbeelding: c482b90847.jpg]](http://puu.sh/aPNQl/c482b90847.jpg)
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo