19 July 2014, 21:58
Volgens mij is er jaarlijks maar ÃÃn keuzemoment, ongeacht eigenaar (wisselingen). Zie het informatieblad motorrijtuigenbelasting oldtimers:
Ik heb de dingen dikgedrukt die dat volgens mij bepalen.
Enige aspect wat dit kan doen veranderen is als de auto ten tijde van het reguliere keuzemoment is geschorst. Dan heb je de keuze volgens mij bij opheffen schorsing, maar dat weet ik niet 100% zeker. Blijft echter dat je maar 1 keuzemoment per jaar hebt.
Ik heb de dingen dikgedrukt die dat volgens mij bepalen.
Citaat:Het kwarttarief geldt voor een heel kalenderjaarmet een maximum van € 120. Voorwaarde is wel dat er in de maandenjanuari, februari en december geen gebruik wordt gemaakt van deopenbare weg. De houder van het voertuig kan jaarlijks in het vierdekwartaal doorgeven aan de Belastingdienst of hij het komend kalenderjaar kiest voor de overgangsregeling. De aanvraag en debetaling moeten gedaan zijn vóór 1 januari.Met andere woorden, degene die in Q4 de auto op zijn of haar naam heeft staan bepaalt.
Enige aspect wat dit kan doen veranderen is als de auto ten tijde van het reguliere keuzemoment is geschorst. Dan heb je de keuze volgens mij bij opheffen schorsing, maar dat weet ik niet 100% zeker. Blijft echter dat je maar 1 keuzemoment per jaar hebt.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl