1 February 2015, 21:12
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 February 2015, 21:19 door Marc1970.)
Geen idee meer. Lees dit eens: http://www.buckeyetriumphs.org/technical...1/JOD1.htm Wat ik begrijp van de werking vd OD is dat olie altijd langs de 'operating pistons' gepompt wordt maar in de uit-stand komt er nooit genoeg druk op.
Daar hebben de 'dash pot' en de 'pressure relief valve' iets mee te maken, die zit onder 1 van de drie ronde schroefdekseltjes. Als je daar makkelijk bij kan komen zou je die eens kunnen schoonmaken.
ATF type F is de aanbevolen olie dacht ik.
Nog iets, het is erg slecht (destructief) voor de OD als je achteruit rijdt als-ie ingeschakeld is. Waarschijnlijk heb je een soort toerental waarbij de OD zichzelf inschakelt, dat zou ik achteruit rijdend niet overschrijden.
Daar hebben de 'dash pot' en de 'pressure relief valve' iets mee te maken, die zit onder 1 van de drie ronde schroefdekseltjes. Als je daar makkelijk bij kan komen zou je die eens kunnen schoonmaken.
ATF type F is de aanbevolen olie dacht ik.
Nog iets, het is erg slecht (destructief) voor de OD als je achteruit rijdt als-ie ingeschakeld is. Waarschijnlijk heb je een soort toerental waarbij de OD zichzelf inschakelt, dat zou ik achteruit rijdend niet overschrijden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969