2 February 2015, 13:18
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 February 2015, 13:39 door Marc1970.)
Ik weet niet of dikker helpt, misschien juist wel dunner. Ik snap de precieze balans van de kleppen, afdichtingen en persen binnen de OD niet helemaal (helemaal niet). Maar iets in jouw bak laat toe dat er veel teveel druk achter de 'operating pistons' komt, ook zonder dat de solenoid werkt.
Probeer eens met de draden vd solenoid los, wat-ie dan doet. Dan zou je nooit OD mogen hebben, koud en warm niet.
De Triumph lieden gebruiken veel 20W50 motorolie. 80W90 is dezelfde 'dikte' maar dan als tandwielolie, pas op met EP variant die bevat zwavel wat slecht is voor de syncromesh ringen in de bak.
Op ATF F moet ie het goed doen, dat is ongeveer SAE 20 dus vrij dun. ATF F heeft een rode kleur, tandwielolie stinkt, dan weet je ongeveer wat er nu inzit.
Probeer eens met de draden vd solenoid los, wat-ie dan doet. Dan zou je nooit OD mogen hebben, koud en warm niet.
De Triumph lieden gebruiken veel 20W50 motorolie. 80W90 is dezelfde 'dikte' maar dan als tandwielolie, pas op met EP variant die bevat zwavel wat slecht is voor de syncromesh ringen in de bak.
Op ATF F moet ie het goed doen, dat is ongeveer SAE 20 dus vrij dun. ATF F heeft een rode kleur, tandwielolie stinkt, dan weet je ongeveer wat er nu inzit.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

