4 June 2014, 21:21
Gisteren toch maar naar huis gereden en bij de afrit A50 op de A1 ging het dan toch mis.
Ik zat in de Overdrive en toen schakelde ik deze uit. In de 4 reed ik nog zo'n 100km per uur en ik kon merken dat hij moeilijker ging lopen. Nog even geprobeerd te schakelen naar de 3 maar toen ik de koppeling ingetrapt had bleef de koppeling hangen en kwam er een hoog ratelend lawaai uit de bak en toen de auto maar aan de kant gezet, wat gepaard ging met een hele boel stoten vanuit de bak.
Op de vluchtstrook zo'n 15 minuten gestaan om te beslissen wat ik ging doen. mijn broer gebeld die me naar Lochem zou gaan slepen. Bij Deventer eraf gegaan om via Zutphen binnendoor naar Lochem te gaan, brak bij een rotonde de ketting. Toen is mijn broer, zonder koppeling al hobbelend met krakende geluiden vanuit de bak naar lochem gereden.
Binnenkort maar eens op onderzoek gaan wat er allemaal kapot is en daar komen wel foto's van.
Ga maar weer op zoek naar een M46, is voor de korte termijn de beste oplossing.
Ik zat in de Overdrive en toen schakelde ik deze uit. In de 4 reed ik nog zo'n 100km per uur en ik kon merken dat hij moeilijker ging lopen. Nog even geprobeerd te schakelen naar de 3 maar toen ik de koppeling ingetrapt had bleef de koppeling hangen en kwam er een hoog ratelend lawaai uit de bak en toen de auto maar aan de kant gezet, wat gepaard ging met een hele boel stoten vanuit de bak.
Op de vluchtstrook zo'n 15 minuten gestaan om te beslissen wat ik ging doen. mijn broer gebeld die me naar Lochem zou gaan slepen. Bij Deventer eraf gegaan om via Zutphen binnendoor naar Lochem te gaan, brak bij een rotonde de ketting. Toen is mijn broer, zonder koppeling al hobbelend met krakende geluiden vanuit de bak naar lochem gereden.
Binnenkort maar eens op onderzoek gaan wat er allemaal kapot is en daar komen wel foto's van.
Ga maar weer op zoek naar een M46, is voor de korte termijn de beste oplossing.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo