4 January 2016, 11:43
Trots kan ik melden, dat de m90 inmiddels definitief op zijn plek zit!
Ging niet helemaal zonder slag of stoot.
Bij het demonteren van de m90 onder de 940 vandaan, knapte het aluminium pieletje af dat de pook op hoogte houdt in de tunnel van een 940.
Ik heb geprobeerd het uit te boren en een draadeind er in te tappen, maar deze brak af en dus voor een andere oplossing gezocht.
Oplossing is gekomen in de vorm van een steun die vastzit aan de versnellingsbak zelf(zelfde als m46).
![[Afbeelding: ded0e5429a3286a472cf7bc8262e4817.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20160104/ded0e5429a3286a472cf7bc8262e4817.jpg)
Is 3mm staal en ik kan er met mijn volle gewicht op leunen en het buigt niet. Dat was namelijk mijn voornamelijkste eis. Want ik wil niet onderweg komen te staan door mijn eigen fout.
Alle steunen ook gestraald en gespoten en ze zitter er nu allemaal definitief onder.
![[Afbeelding: 8883010707438f49f3bb1f8e53960a3a.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20160104/8883010707438f49f3bb1f8e53960a3a.jpg)
![[Afbeelding: ab0960622224ef930e90a0a1fd30da01.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20160104/ab0960622224ef930e90a0a1fd30da01.jpg)
![[Afbeelding: edc77e08553d335190efce1cc1c763d5.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20160104/edc77e08553d335190efce1cc1c763d5.jpg)
Nog even gekeken met de aandrijfas en er komt geen "knik-kracht" op de hardyschijf. Het knikken gebeurd door de kruisstukken, dus dat is ook mooi!
Even een vraag over de koppeling.
Omdat wij nu hydraulisch moeten gaan koppelen, moet ik een leiding gaan maken.
Geen probleem alleen ik heb geen idee welke soort "nibbel" ik in de koppelingscilinder moet gebruiken, weet iemand dat? (Ik las M12x1, maar dat vind ik nergens terug)
Dan kan ik alle benodigdheden bestellen en wellicht nog wat sneeuw meepakken met de 242
Ging niet helemaal zonder slag of stoot.
Bij het demonteren van de m90 onder de 940 vandaan, knapte het aluminium pieletje af dat de pook op hoogte houdt in de tunnel van een 940.
Ik heb geprobeerd het uit te boren en een draadeind er in te tappen, maar deze brak af en dus voor een andere oplossing gezocht.
Oplossing is gekomen in de vorm van een steun die vastzit aan de versnellingsbak zelf(zelfde als m46).
![[Afbeelding: ded0e5429a3286a472cf7bc8262e4817.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20160104/ded0e5429a3286a472cf7bc8262e4817.jpg)
Is 3mm staal en ik kan er met mijn volle gewicht op leunen en het buigt niet. Dat was namelijk mijn voornamelijkste eis. Want ik wil niet onderweg komen te staan door mijn eigen fout.
Alle steunen ook gestraald en gespoten en ze zitter er nu allemaal definitief onder.
![[Afbeelding: 8883010707438f49f3bb1f8e53960a3a.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20160104/8883010707438f49f3bb1f8e53960a3a.jpg)
![[Afbeelding: ab0960622224ef930e90a0a1fd30da01.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20160104/ab0960622224ef930e90a0a1fd30da01.jpg)
![[Afbeelding: edc77e08553d335190efce1cc1c763d5.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20160104/edc77e08553d335190efce1cc1c763d5.jpg)
Nog even gekeken met de aandrijfas en er komt geen "knik-kracht" op de hardyschijf. Het knikken gebeurd door de kruisstukken, dus dat is ook mooi!
Even een vraag over de koppeling.
Omdat wij nu hydraulisch moeten gaan koppelen, moet ik een leiding gaan maken.
Geen probleem alleen ik heb geen idee welke soort "nibbel" ik in de koppelingscilinder moet gebruiken, weet iemand dat? (Ik las M12x1, maar dat vind ik nergens terug)
Dan kan ik alle benodigdheden bestellen en wellicht nog wat sneeuw meepakken met de 242

Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo