2 April 2014, 11:27
Inmiddels sinds de verandering van LPG naar Benzine zo'n 7000km afgelegd. Hij zuipt me wel arm, maar daar heb ik inmiddels wat op gevonden. een 2e baan erbij
. (Hiervoor werkte ik enkel op de zaterdagen in de Carwash, en nu ontwerp ik part-time autoteller-clusters voor de duurdere automerken in de wereld)
mocht de oldtimer-regeling ooit weer verandert worden, dat LPG weer goedkoop in te bouwen is, dan nog komt er nooit weer lpg in mijn Volvo. Hij loopt heerlijk en vooral een stuk mooier dan voorheen. Hij verbruikt minder olie en het blok is veel soepeler dan voorheen.
Inmiddels zit ik toch weer te denken aan de volgende modificaties, en dan op het gebied van interieur. Hoewel ik mijn 850-stoelen heerlijk vind zitten, en al verlaagd heb. kan ik nog niet makkelijk koppelen, ik heb "te lange" benen voor de volvo. ik kom constant met mijn benen onder het stuur als ik de koppeling weer op laat komen.
Om toch mijn beenvrijheid te kunnen krijgen, heb ik het volgende bedacht:
- Mooie recaro-kuipstoelen met een eigen gemaakt frame, zodat de stoel nog iets lager kan, en verder naar achteren.
- Het monteren van een QSP-naaf en stuur(vlak) en dan de ruimte op te vullen met en stuurnaaf-verlenger.
Met kuipstoelen bedoel ik dan niet van die hardcore-race-kuipen, maar gewoon verstelbare recaro stoelen die wel nog kunnen werken met de originele gordels.
Foto van de stoelen die ik in gedachten heb:
![[Afbeelding: %24_85.JPG]](http://i.marktplaats.com/00/s/NTAwWDY2Nw==/z/HuEAAOxy3HJTJa3U/%24_85.JPG)
Tevens zit ik ook na te denken over een Blow off Valve. De originele doet z'n werk prima, maar ik vind de *Pffsh* te zacht. dus daar moet een grotere op
. heeft iemand hier al eens een externe aftermarket BOV geplaatst? en zo ja op welke locatie plaatsen jullie hem dan? en welke BOV is geschikt?

mocht de oldtimer-regeling ooit weer verandert worden, dat LPG weer goedkoop in te bouwen is, dan nog komt er nooit weer lpg in mijn Volvo. Hij loopt heerlijk en vooral een stuk mooier dan voorheen. Hij verbruikt minder olie en het blok is veel soepeler dan voorheen.
Inmiddels zit ik toch weer te denken aan de volgende modificaties, en dan op het gebied van interieur. Hoewel ik mijn 850-stoelen heerlijk vind zitten, en al verlaagd heb. kan ik nog niet makkelijk koppelen, ik heb "te lange" benen voor de volvo. ik kom constant met mijn benen onder het stuur als ik de koppeling weer op laat komen.
Om toch mijn beenvrijheid te kunnen krijgen, heb ik het volgende bedacht:
- Mooie recaro-kuipstoelen met een eigen gemaakt frame, zodat de stoel nog iets lager kan, en verder naar achteren.
- Het monteren van een QSP-naaf en stuur(vlak) en dan de ruimte op te vullen met en stuurnaaf-verlenger.
Met kuipstoelen bedoel ik dan niet van die hardcore-race-kuipen, maar gewoon verstelbare recaro stoelen die wel nog kunnen werken met de originele gordels.
Foto van de stoelen die ik in gedachten heb:
Tevens zit ik ook na te denken over een Blow off Valve. De originele doet z'n werk prima, maar ik vind de *Pffsh* te zacht. dus daar moet een grotere op

Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo