30 December 2013, 09:29
Jan-Willem schreef:Ik heb onder de auto nu een accumulator zitten zonder slangetje, en realiseer me nu dat deze eigenlijk niet meer nodig is.
En heb ze ook gezien dat het slangetje naar het inlaatspruitstuk of naar de tank liep.
Ooit een 244 omgebouwd naar K-jet en kreeg een discussie over het befaamde het slangetje.
Persoon is gaan zoeken en kwam wel met de juiste gegevens aan...
Een accumulator blijft een doosje met een veerbelast membraan.
Met aan de ene kant de benzinedruk en aan de andere kant atmosferisch druk.
Zo gauw het membraan lek raakt komt er brandstof aan de atmosferische kant ,en verdwijnt bij stilstand de systeemdruk.
http://www.ffp.fi/contentimages/Fuel_accumulator.jpg
http://ww2.justanswer.com/uploads/eurote...ulator.png
Hier een stukje uit een BMW forum.
Even doorscrollen naar beneden...
http://forums.bimmerforums.com/forum/sho...t-up/page5
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.