15 December 2013, 21:37
"klimaat-neutraal" sorry maar ik moet hier heel even inspringen. Klimaat neutraal of een electrische auto is een van de meest vervuilende auto's die er bestaan. als je de LCA van zn auto bekijkt en die weg zet tegen over een gewone auto is het mileu bewuster om een hummer h3 te kopen (afschrijving over 10 jaar afgeschreven)
de productie van accu's zijn zo mileu belastend dat het meer CO² en alle andere mileubelastende stoffen uitstoot waar je menig u tegen kunt zeggen. er word alleen gekeken naar wat het binnen de eu aan uitstoot heeft en niet in china bijv.
dan te nog de vraag hoelang gaat zn accu pakket daadwerkelijk mee ? langer dan 5 jaar en zoja hoeveel kilometer heb je al in moeten leveren op je actie radius ?
en zolang er nog kolen centrale's staan te stoken is een electrische auto ook niet goed voor het mileu !!
en ja het bijtellings systeem zit krom in mekaar 0% op een electrische auto....
in mijn ogen is een hybride of electrische auto niet mileu bewust het is alleen te intressant voor de portomonee als je er een aangeboden krijgt om in de lease te rijden voor 0 euro bijtelling per maand ...
de productie van accu's zijn zo mileu belastend dat het meer CO² en alle andere mileubelastende stoffen uitstoot waar je menig u tegen kunt zeggen. er word alleen gekeken naar wat het binnen de eu aan uitstoot heeft en niet in china bijv.
dan te nog de vraag hoelang gaat zn accu pakket daadwerkelijk mee ? langer dan 5 jaar en zoja hoeveel kilometer heb je al in moeten leveren op je actie radius ?
en zolang er nog kolen centrale's staan te stoken is een electrische auto ook niet goed voor het mileu !!
en ja het bijtellings systeem zit krom in mekaar 0% op een electrische auto....
in mijn ogen is een hybride of electrische auto niet mileu bewust het is alleen te intressant voor de portomonee als je er een aangeboden krijgt om in de lease te rijden voor 0 euro bijtelling per maand ...
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[/URL]