6 November 2013, 18:43
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 November 2013, 18:48 door Marc1970.)
Dat je met benzine 'erbij' makkelijker start lijkt me niet. Mijn beide 144's krijgen de benzine niet effectief in de carb op het toerental vd startmotor, ik moet in voorkomende gevallen de carb vullen met een trechter. Ik verdenk eigenlijk eerst de ontsteking bij brandstofproblemen. Kijk al die kabels eens na en de bougies, bobine, de hele santekraam. Laatst nog ontdekt dat de veer achter de koolstift in de verdelerkap te kort was, vandaar dat-ie altijd zo laat startte.
Een verdamper is aan/uit, simpel spul, maar je kan eens kijken of er veel smurrie inzit (aftapschroef onderin). Zet de verdamper wat rijker, zit een schroef meest in de buurt vd drooggasslang die je uit kan draaien. En maak die slang zo kort mogelijk zonder kleppen of kranen halverwege.
Qua olie, de B20 is geen bij elkaar geraapte blokkendoos maar een state-of-the-art stukje motortechniek met precieze passingen en toleranties waar destijds 10W30 ('all year round' staat er) in moest. Maar ik gebruik 15W40, en als 20W50 het lekken verhelpt zou ik dat doen tot het beter weer is.
Een verdamper is aan/uit, simpel spul, maar je kan eens kijken of er veel smurrie inzit (aftapschroef onderin). Zet de verdamper wat rijker, zit een schroef meest in de buurt vd drooggasslang die je uit kan draaien. En maak die slang zo kort mogelijk zonder kleppen of kranen halverwege.
Qua olie, de B20 is geen bij elkaar geraapte blokkendoos maar een state-of-the-art stukje motortechniek met precieze passingen en toleranties waar destijds 10W30 ('all year round' staat er) in moest. Maar ik gebruik 15W40, en als 20W50 het lekken verhelpt zou ik dat doen tot het beter weer is.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969