6 November 2013, 17:28
Zo dat is lang geleden zie ik, wel elke dag meegelezen op het forum, maar niet gepost. Eerst maar eens even een update.
In April heb ik een Daily Driver gekocht zodat de 144 wat ontlast kon worden, de olie lekkage werd te erg, en de uitlaat was ondertussen zo door gerot dat ik het gevoel had dat hij er elk moment compleet onder vandaan kon vallen.
Wegens drukte kon ik er echter niet veel aandoen en heeft het arme beestje een maand of 3 stil op de parkeerplaats gestaan. Toen na 4 maanden o.i.d mijn DD de geest gaf, en wij eindelijk klaar waren met het opknappen van de gang, ben ik er maar weer eens mee bezig geweest. eerste een andere uitlaat er onder, en de olie vervangen door 20w50 (een tip van een P1800 eigenaar). En zowaar de lekkage is bijna compleet weg. Echt lange afstanden perst hij er nog een paar druppels uit, maar ik kan weer naar mijn werk heen en weer (Groningen - Assen, ong 75 km per dag) zonder een druppel lekkage. ( en ja ik heb door dat het maar een tijdelijke oplossing is en ik nog een keer een aantal pakkingen en/of een viltring moet gaan vervangen).
In de aantal maanden stilstand heeft hij echter een nieuw probleem ontwikkeld. Als hij een aantal uren stil heeft gestaan, wil hij nauwelijks starten. Normaal startte hij altijd vrij snel (op LPG), nu moet hij eerst flink door starten, en vaak moet ik hem even op benzine zetten, en zodra hij aanslaat kan ik hem weer op LPG zetten (hij heeft nog nooit fatsoenlijk op benzine gelopen, vandaar het snel overschakelen) en blijft hij ook prima lopen. Als ik hem dan weer uit zet start hij daarna ook gewoon meteen. Het lijkt wel of hij moeite heeft om brandstof bij de motor te krijgen.
Een ander puntje wat er waarschijnlijk los van staat; i.p.v. 1 op 7.5 loopt hij nu 1 op 8.5, al kan dat ook te maken hebben met het feit dat ik nu meestal maar max 90 a 100 rij i.p.v. 110 a 120.
Nou ja als iemand enig idee heeft waarom hij moeite zou kunnen hebben met starten na een paar uur uit staan, hoor ik het graag. (En ik zal eens proberen om ook wat actiever mee te posten op het forum)
In April heb ik een Daily Driver gekocht zodat de 144 wat ontlast kon worden, de olie lekkage werd te erg, en de uitlaat was ondertussen zo door gerot dat ik het gevoel had dat hij er elk moment compleet onder vandaan kon vallen.
Wegens drukte kon ik er echter niet veel aandoen en heeft het arme beestje een maand of 3 stil op de parkeerplaats gestaan. Toen na 4 maanden o.i.d mijn DD de geest gaf, en wij eindelijk klaar waren met het opknappen van de gang, ben ik er maar weer eens mee bezig geweest. eerste een andere uitlaat er onder, en de olie vervangen door 20w50 (een tip van een P1800 eigenaar). En zowaar de lekkage is bijna compleet weg. Echt lange afstanden perst hij er nog een paar druppels uit, maar ik kan weer naar mijn werk heen en weer (Groningen - Assen, ong 75 km per dag) zonder een druppel lekkage. ( en ja ik heb door dat het maar een tijdelijke oplossing is en ik nog een keer een aantal pakkingen en/of een viltring moet gaan vervangen).
In de aantal maanden stilstand heeft hij echter een nieuw probleem ontwikkeld. Als hij een aantal uren stil heeft gestaan, wil hij nauwelijks starten. Normaal startte hij altijd vrij snel (op LPG), nu moet hij eerst flink door starten, en vaak moet ik hem even op benzine zetten, en zodra hij aanslaat kan ik hem weer op LPG zetten (hij heeft nog nooit fatsoenlijk op benzine gelopen, vandaar het snel overschakelen) en blijft hij ook prima lopen. Als ik hem dan weer uit zet start hij daarna ook gewoon meteen. Het lijkt wel of hij moeite heeft om brandstof bij de motor te krijgen.
Een ander puntje wat er waarschijnlijk los van staat; i.p.v. 1 op 7.5 loopt hij nu 1 op 8.5, al kan dat ook te maken hebben met het feit dat ik nu meestal maar max 90 a 100 rij i.p.v. 110 a 120.
Nou ja als iemand enig idee heeft waarom hij moeite zou kunnen hebben met starten na een paar uur uit staan, hoor ik het graag. (En ik zal eens proberen om ook wat actiever mee te posten op het forum)