24 October 2013, 14:17
Ja het is inderdaad voor de oranje 244.
Omdat het een januari-'75-er is, ben ik eigenlijk altijd uitgegaan van een BW35. De oliepeilstok vd bak zit aan de bijrijders zijde vd bak, dus het moet m.i. een BW35 zijn (of iemand heeft dat in de afgelopen 38 jaar verplaatst, maar dat lijkt me sterk).
Verder goed gespot dat het een schuinliggend blok is, de B21A dus.
De combinatie B21A en BW35 bestaat blijkbaar dus bij de eerste 244's. Gevalletje restvoorraad opmaken
Ik heb onder de wagen niet zo'n kabelboompje bij de bak voor de start inhibitor switch gezien. Dan zal deze zijn afgedopt en dan zit deze dan toch in de 'pook'. Dat was bij BW35 volgens de garage-eigenaar (waar ik de bak vandaan heb) ook wel eens het geval.
Ik ga vanavond of zaterdag eens op de grond liggen voor een dubbelcheck
@Lars, ik verwacht dat de BW35-BW55 een nagenoeg 1-op-1 wissel is, in tegenstelling tot BW35-AW71.
Hij moet in maximaal 2 dagen weer de weg op, dus ik wil niet tegen (voor mij) onverwachte dingen aanlopen (baksteunen, tussenas, olieleidingen, relais, etc.) daarna kan ik me rustig verdiepen in de BW55-AW71 ombouw.
Top allemaal m.b.t. het meedenken
Omdat het een januari-'75-er is, ben ik eigenlijk altijd uitgegaan van een BW35. De oliepeilstok vd bak zit aan de bijrijders zijde vd bak, dus het moet m.i. een BW35 zijn (of iemand heeft dat in de afgelopen 38 jaar verplaatst, maar dat lijkt me sterk).
Verder goed gespot dat het een schuinliggend blok is, de B21A dus.
De combinatie B21A en BW35 bestaat blijkbaar dus bij de eerste 244's. Gevalletje restvoorraad opmaken

Ik heb onder de wagen niet zo'n kabelboompje bij de bak voor de start inhibitor switch gezien. Dan zal deze zijn afgedopt en dan zit deze dan toch in de 'pook'. Dat was bij BW35 volgens de garage-eigenaar (waar ik de bak vandaan heb) ook wel eens het geval.
Ik ga vanavond of zaterdag eens op de grond liggen voor een dubbelcheck

@Lars, ik verwacht dat de BW35-BW55 een nagenoeg 1-op-1 wissel is, in tegenstelling tot BW35-AW71.
Hij moet in maximaal 2 dagen weer de weg op, dus ik wil niet tegen (voor mij) onverwachte dingen aanlopen (baksteunen, tussenas, olieleidingen, relais, etc.) daarna kan ik me rustig verdiepen in de BW55-AW71 ombouw.
Top allemaal m.b.t. het meedenken

Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
![[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v489/ZOAB/Caddy/OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg)