24 October 2013, 11:48
Denk je ook aan de juiste kickdown-kabel? Schijnen ook diverse lengtes etc van te zijn, afhankelijk van bak-blok-combinaties...
Als ik je foto's hier (http://volvolvo.nl/threads/14430-Op-3-po...elp-%C2%BF) bekijk, is het een B21A, en geen B20.
RDW heeft cilinderinhoud niet geregistreerd staan. Wagen is van januari 1975, dus MY1975.
Volgens http://www.volvotips.com/index.php/240-2...y-240-260/ was toen de B21A een optie tov B20, en kwam deBW55 pas in MY1976:
Dus toch idd een BW35 ipv BW55?
PS: Ik heb trouwens nog de BW55 en de as liggen die uit mijn 1976-er zijn gekomen (bij ombouw naar AW71).
Dus mocht je (of iemand anders) er baat bij hebben, graag PB.
PS 2: bij de vroege 240 is een AW71 lastiger dan een BW55.
Dit omdat er nog geen gaten/uitsparingen zijn voor bakophanging. Deze baklengte was toen nog niet voorzien!
Als ik je foto's hier (http://volvolvo.nl/threads/14430-Op-3-po...elp-%C2%BF) bekijk, is het een B21A, en geen B20.
RDW heeft cilinderinhoud niet geregistreerd staan. Wagen is van januari 1975, dus MY1975.
Volgens http://www.volvotips.com/index.php/240-2...y-240-260/ was toen de B21A een optie tov B20, en kwam deBW55 pas in MY1976:
Citaat:The 240-series and 260-series had the following changes and modifications:
- 1975: the first 240 and 260-series. Available with B20 (B21A as an option), in USA as B20F.
- 1976: B21F was introduced, M46 manual gearbox (with overdrive and ATF as gearing oil) and AW/BW55 automatic gearbox introduced (replaces BW35), introduction of 262 and 265, tachometer available for all 260-models, black windshield wiper-arms.
Dus toch idd een BW35 ipv BW55?
PS: Ik heb trouwens nog de BW55 en de as liggen die uit mijn 1976-er zijn gekomen (bij ombouw naar AW71).
Dus mocht je (of iemand anders) er baat bij hebben, graag PB.
PS 2: bij de vroege 240 is een AW71 lastiger dan een BW55.
Dit omdat er nog geen gaten/uitsparingen zijn voor bakophanging. Deze baklengte was toen nog niet voorzien!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005