13 August 2013, 22:37
Hi Joost,
Ik heb een b21ET, ook met K-jet. Zelfde symptoom. Alles vervangen maar nog steeds slechte start. Probeer eens het volgende als de motor langere tijd (meer dan een uur zodat er geen druk meer op je brandstofsysteem staat) heeft gestaan:
1.Verwijder zekering 4 en 6 (motor krijgt nu geen brandstof meer).
2. Start de motor zodat deze enkele malen is rond geweest.
3. Demonteer de bougies en kijk of deze nat zijn.
4. Als deze nat zijn, heb je koelvloeistof in een van je cilinders. Dit is dus een lekke koppakking........
5. Als ze niet nat zijn, zekering 4 en 6 weer monteren.
6. Bougies weer monteren en weer starten. Bougies nu nat? Je motor verzuipt met de koudstartinjector !
7. Controleer eens de drukken op je spinnenkop. De warmdraairegelaar (onder je spruitstuk) hoort de druk in de spinnenkop laag te houden voor een start met een rijk mengsel = koudstart. Druk te hoog? Je start dan de koude motor met een te arm mengsel.
Ik ben op dit moment mijn koppakking aan het vervangen. Is goed zelf te doen.
Druk meten in de spinnekop?. Ik heb een setje gemaakt om deze te kunnen meten. Als je een keer langs Gorinchem rijdt, kunnen we deze meten.
Groet en succes !!
Hans
Ik heb een b21ET, ook met K-jet. Zelfde symptoom. Alles vervangen maar nog steeds slechte start. Probeer eens het volgende als de motor langere tijd (meer dan een uur zodat er geen druk meer op je brandstofsysteem staat) heeft gestaan:
1.Verwijder zekering 4 en 6 (motor krijgt nu geen brandstof meer).
2. Start de motor zodat deze enkele malen is rond geweest.
3. Demonteer de bougies en kijk of deze nat zijn.
4. Als deze nat zijn, heb je koelvloeistof in een van je cilinders. Dit is dus een lekke koppakking........
5. Als ze niet nat zijn, zekering 4 en 6 weer monteren.
6. Bougies weer monteren en weer starten. Bougies nu nat? Je motor verzuipt met de koudstartinjector !
7. Controleer eens de drukken op je spinnenkop. De warmdraairegelaar (onder je spruitstuk) hoort de druk in de spinnenkop laag te houden voor een start met een rijk mengsel = koudstart. Druk te hoog? Je start dan de koude motor met een te arm mengsel.
Ik ben op dit moment mijn koppakking aan het vervangen. Is goed zelf te doen.
Druk meten in de spinnekop?. Ik heb een setje gemaakt om deze te kunnen meten. Als je een keer langs Gorinchem rijdt, kunnen we deze meten.
Groet en succes !!
Hans
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029