9 July 2013, 12:17
Goed idee, een B230FD ombouwen naar carb. Alleen is er nooit een 2,3 L naald voor de Zenith geweest, op zich kan je die best opzoeken want er bestaan allerlei naaldprofielen maar een hoop gedoe.
Je oude motor was een B19A? Wat je kan doen is de naald van de B21A gebruiken, da's vaak dezelfde als de B19A naald. Dus eigenlijk gewoon een nieuwe naald erin en afstellen maar. Hele procedure staat in Volvo handboek TP11740, kan je downloaden bij scribd.com. Grote kans dat de naald die er nu inzit totaal versleten is.
Controleer ook het rubber diafragma in de carb, gescheurd levert dat een veel te rijk lopende motor op. En de vlotter, de vlotterhoogte, etc, etc, de rest vd carb, staat allemaal in TP11740.
Je oude motor was een B19A? Wat je kan doen is de naald van de B21A gebruiken, da's vaak dezelfde als de B19A naald. Dus eigenlijk gewoon een nieuwe naald erin en afstellen maar. Hele procedure staat in Volvo handboek TP11740, kan je downloaden bij scribd.com. Grote kans dat de naald die er nu inzit totaal versleten is.
Controleer ook het rubber diafragma in de carb, gescheurd levert dat een veel te rijk lopende motor op. En de vlotter, de vlotterhoogte, etc, etc, de rest vd carb, staat allemaal in TP11740.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969