9 July 2013, 11:11
Destijds werden veel nokkenassen al in de USA gemaakt. Het gietnummer op de assen zegt niks over het type nok wat er vervolgens op geslepen is, dat kan je afleiden uit de letter die op de kop is ingeslagen, of de code http://www.1800philes.com/ianr/_superlist_grinds.html.
S733 = A
S758 = C
S760 = D
S764 = F (accessory/R-sport)
S772 = K
S759 = R (accessory/R-sport, & widely copied)
S761 = S (accessory/R-sport)
Er is na 40 jaar niks meer te zeggen over wat er in je blok zit, de koppakking, verdeler, nokkenas en aantal carburateurs bepalen het type. Dat kan je allemaal gaan uitzoeken of je koopt een A of C nokkenas, gaat je B20 hoedanook prima vooruit komen.
Tweedehands nokkenassen zijn lastig te beoordelen maar allicht beter dan afgeronde nokken. Kijk ook naar het loopvlak vd nokvolgers, of dat nog glad is of bestaat uit duizend putjes.
S733 = A
S758 = C
S760 = D
S764 = F (accessory/R-sport)
S772 = K
S759 = R (accessory/R-sport, & widely copied)
S761 = S (accessory/R-sport)
Er is na 40 jaar niks meer te zeggen over wat er in je blok zit, de koppakking, verdeler, nokkenas en aantal carburateurs bepalen het type. Dat kan je allemaal gaan uitzoeken of je koopt een A of C nokkenas, gaat je B20 hoedanook prima vooruit komen.
Tweedehands nokkenassen zijn lastig te beoordelen maar allicht beter dan afgeronde nokken. Kijk ook naar het loopvlak vd nokvolgers, of dat nog glad is of bestaat uit duizend putjes.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969