10 June 2013, 11:57
ZOAB schreef:Vergeet het argument niet dat je dit niet voor zoveel jaar kan doorrekenen. De huidige politiek is zo grillig dat je niet 6 jaar vooruit kan kijken qua belastingtarieven. Dan doel ik niet op het oldtimer-mrb verhaal want dat zal wel niet zo snel nog eens wijzigen (alhoewel?), maar meer de belastingopslag per kg brandstof. Dan klopt je terugverdientijd niet meer.
zover was ik nog niet eens gegaan bewust. als je verder denkt moet je rekenen dat je de gemiddelde nieuwe auto op 5 jaar koopt (gemiddelde van de nederlander), en binnen die tijd moet je de investering terugverdiend hebben. Binnen de meeste bedrijven moet de terugverdien tijd max 2 jaar zijn omdat je daarna meestal de onderhouds kwestie begint te krijgen e.d. Zoals eerder vermeld heb ik het onderhoud niet meegerekend die elke 2000 uur minimaal moet gebeuren aan de vul installatie omdat ik niet weet hoeveel km/j OP rijd en dus niet kan uitrekenen om de hoeveel maanden/jaren hij preventief onderhoud moet plegen.
Zelf zeg ik dat het voor een kleine ondernemer en particulier haast niet rendabel is en het ook nog veel moeite en tijd kost.
Volvo 264 GLE B27E '78 137.164 km