9 June 2013, 12:52
Richo schreef:als ik het goed begrijp heb je een besparing van €450,- per jaar (hoeveel km rij je jaar?), en als ik de linkjes goed heb doorgelezen zijn de kosten pak en beet €3000,- voor de inbouw inclusief de vul unit en heeft dus een terug verdien tijd van 3000 / 450 = 6,67 jaar, de onderhoud aan de installatie en vul unit niet mee gerekend. Naar mijn mening is dit niet rendabel op de korte termijn aangezien er gesteld wordt dat de vul unit elke +/- 250 tankbeurten (2000 uur) een revisie nodig heeft van circa €1000,- daar nagelaten over de actie radius (en de grote van de auto om de tank in te plaatsen). Ieder voor zich moet zich dit afvragen en zelf zou ik dit niet rendabel vinden tenzij je een bedrijf hebt dat grootafnemer is van Aardgas (en dan kost het gas nog niet eens de helft van de particulier per m3, en de vul unit op naam vam het bedrijf kan zetten).
Vergeet het argument niet dat je dit niet voor zoveel jaar kan doorrekenen. De huidige politiek is zo grillig dat je niet 6 jaar vooruit kan kijken qua belastingtarieven. Dan doel ik niet op het oldtimer-mrb verhaal want dat zal wel niet zo snel nog eens wijzigen (alhoewel?), maar meer de belastingopslag per kg brandstof. Dan klopt je terugverdientijd niet meer.
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
![[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v489/ZOAB/Caddy/OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg)