25 November 2014, 22:18
Een weekje verder en de volgende stappen in het 242 project zijn ook gemaakt.
Na de aanschaf van de hulpas, over gegaan tot het aanschaffen van alle mogelijke keringen, pakkingen en filters. Blokje wordt dus lekker vers.
Ook hebben we de vriesdop waar de nieuwe ontsteking moet komen eruit geslagen en een nieuwe geplaatst op de plek waar de oude zat.
Ook even de carterpan eraf getrokken en het blok van binnen bekeken. Ziet er allemaal zeer netjes uit.
Squirters!
![[Afbeelding: 5174ed5266f551645411dd0c2f6e1fe1.jpg]](http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/25/5174ed5266f551645411dd0c2f6e1fe1.jpg)
Omdat we toch zoveel vervangen aan het blok, is het natuurlijk zonde om hem niet te verven.
In eerste instantie was het plan om het blok te spuiten met een knikkerbus, maar de spuiters op mijn vaders bedrijf hadden wat "verkehrs-rot" over, dus toen maar, voor het eerst in mijn prille leven, een professionele spuit gepakt en het blok een kleurtje gegeven!
Eerst in de primer/filler:
![[Afbeelding: 3c96965351015b0a5eb71bf6a1a91b54.jpg]](http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/25/3c96965351015b0a5eb71bf6a1a91b54.jpg)
Toen les gekregen over het mengen van verf, verdunning en verharders en het blok voorzien van een mooie rode kleur.
![[Afbeelding: 5273937ec296bd44413441b9b87b220a.jpg]](http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/25/5273937ec296bd44413441b9b87b220a.jpg)
![[Afbeelding: 32b1296529daa6dc3bd902259a7912b7.jpg]](http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/25/32b1296529daa6dc3bd902259a7912b7.jpg)
Het nog geen foto's van het eindresultaat, want het blok stond nog in de verhitte spuitcabine, maar het is nu al 300% beter dan dat het was.
Vandaag weer een paar onderdelen van het onderdelen-lijstje mogen vinken.
![[Afbeelding: 739602fdbd858dff359694e4ac6186fb.jpg]](http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/25/739602fdbd858dff359694e4ac6186fb.jpg)
Een LH2.4 kabelboom en intercooler voor een 240, overgenomen van Stevves.
Ik weet niet of er op dit forum een "trusted-lijst" is, maar Stevves mag daar op.
Onderdelen zijn in nette staat, nette prijs en heeft me enorm geholpen door de onderdelen mee te nemen richting het oosten van het land omdat hij daar toch een afspraak had, zodat ik niet zover hoefde te reizen.
Nogmaals bedankt daarvoor Stefan!
Na de aanschaf van de hulpas, over gegaan tot het aanschaffen van alle mogelijke keringen, pakkingen en filters. Blokje wordt dus lekker vers.
Ook hebben we de vriesdop waar de nieuwe ontsteking moet komen eruit geslagen en een nieuwe geplaatst op de plek waar de oude zat.
Ook even de carterpan eraf getrokken en het blok van binnen bekeken. Ziet er allemaal zeer netjes uit.
Squirters!
![[Afbeelding: 5174ed5266f551645411dd0c2f6e1fe1.jpg]](http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/25/5174ed5266f551645411dd0c2f6e1fe1.jpg)
Omdat we toch zoveel vervangen aan het blok, is het natuurlijk zonde om hem niet te verven.
In eerste instantie was het plan om het blok te spuiten met een knikkerbus, maar de spuiters op mijn vaders bedrijf hadden wat "verkehrs-rot" over, dus toen maar, voor het eerst in mijn prille leven, een professionele spuit gepakt en het blok een kleurtje gegeven!
Eerst in de primer/filler:
![[Afbeelding: 3c96965351015b0a5eb71bf6a1a91b54.jpg]](http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/25/3c96965351015b0a5eb71bf6a1a91b54.jpg)
Toen les gekregen over het mengen van verf, verdunning en verharders en het blok voorzien van een mooie rode kleur.
![[Afbeelding: 5273937ec296bd44413441b9b87b220a.jpg]](http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/25/5273937ec296bd44413441b9b87b220a.jpg)
![[Afbeelding: 32b1296529daa6dc3bd902259a7912b7.jpg]](http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/25/32b1296529daa6dc3bd902259a7912b7.jpg)
Het nog geen foto's van het eindresultaat, want het blok stond nog in de verhitte spuitcabine, maar het is nu al 300% beter dan dat het was.
Vandaag weer een paar onderdelen van het onderdelen-lijstje mogen vinken.
![[Afbeelding: 739602fdbd858dff359694e4ac6186fb.jpg]](http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/25/739602fdbd858dff359694e4ac6186fb.jpg)
Een LH2.4 kabelboom en intercooler voor een 240, overgenomen van Stevves.
Ik weet niet of er op dit forum een "trusted-lijst" is, maar Stevves mag daar op.
Onderdelen zijn in nette staat, nette prijs en heeft me enorm geholpen door de onderdelen mee te nemen richting het oosten van het land omdat hij daar toch een afspraak had, zodat ik niet zover hoefde te reizen.
Nogmaals bedankt daarvoor Stefan!
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo