20 November 2014, 23:14
Ik snap wel hoe het werkt, technisch, maar niet hoe achterwielaandrijving ineens veiliger wordt met een LSD. LSD of beter nog een difflock is handig als je rechtuit door de modder hobbelt, absoluut, anders sta je stil. Nu is stilstaan bijna altijd veiliger dan rijden, en dat is de ingebouwde veiligheid van open diffs, als je meer power dan beschikbare grip op 1 wiel zet, slipt het door en je gaat niet meer sneller maar langzamer, misschien wel zijwaarts maar zonder aandrijving.
Met LSD komt je achteras je op volle kracht voorbij rijden, dat lijkt me lastiger.
Een manier op RWD veiliger te maken heeft Volvo toegepast in de 240 e.v., ze maakten de voorkant wat onstabieler dan de achterkant zodat de auto onderstuurd wordt.
Met LSD komt je achteras je op volle kracht voorbij rijden, dat lijkt me lastiger.
Een manier op RWD veiliger te maken heeft Volvo toegepast in de 240 e.v., ze maakten de voorkant wat onstabieler dan de achterkant zodat de auto onderstuurd wordt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

