22 March 2013, 13:57
Bij een koude motor wordt bij mijn Solex Cissac de gasklep een stukje opengeduwd door de hevel van de chokeklep. Dit is af te stellen door het boutje verder in of uit te draaien.
Het verhoogd stationair toerental is erg welkom, maar het dichtgaan van de de chokeklep niet volgens mij. Deze sluit immers juist het gat af waar het gas vandaan komt.
Nu is mijn plan om de chokeklep van het asje af te schroeven, zodat het verhoogt toerental intact blijft, maar de chokeklep dus niet meer het gat afsluit.
Iemand die mijn theorie kan bevestigen of afraden?
Het verhoogd stationair toerental is erg welkom, maar het dichtgaan van de de chokeklep niet volgens mij. Deze sluit immers juist het gat af waar het gas vandaan komt.
Nu is mijn plan om de chokeklep van het asje af te schroeven, zodat het verhoogt toerental intact blijft, maar de chokeklep dus niet meer het gat afsluit.
Iemand die mijn theorie kan bevestigen of afraden?