11 September 2012, 12:29
Kentekenplaat, check. 
Inmiddels zit er een nieuwe benzinepomp in ook. De Ama startte plots niet meer, en bij een aantal testen bleek de pomp niet te werken. Het membraan was licht ingescheurd waardoor het vacuüm natuurlijk niet meer werkte.
Ik heb een nieuwe pomp van Scantech gestoken. Heeft iemand anders hiermee ook ervaringen? Wat mij opviel aan deze pomp is dat de hefboom - die in het blok gaat - korter en breder is bij de nieuwe pomp, vergeleken met de oude (Pierburg). Het gevolg was dat de nieuwe pomp niet paste op de adapterplaat die normaliter tussen blok en pomp zit. Daarin zit een gleuf die maar net breed genoeg is voor de (smallere) hefboom van de originele pomp. Dan maar de adapterplaat weggelaten, waardoor de nieuwe pomp dichter tegen het blok kwam te zitten (wat dan wel de kortere hefboom verklaart), maar waardoor de originele bouten dan weer te lang waren voor de originele boutgaten.

Inmiddels zit er een nieuwe benzinepomp in ook. De Ama startte plots niet meer, en bij een aantal testen bleek de pomp niet te werken. Het membraan was licht ingescheurd waardoor het vacuüm natuurlijk niet meer werkte.
Ik heb een nieuwe pomp van Scantech gestoken. Heeft iemand anders hiermee ook ervaringen? Wat mij opviel aan deze pomp is dat de hefboom - die in het blok gaat - korter en breder is bij de nieuwe pomp, vergeleken met de oude (Pierburg). Het gevolg was dat de nieuwe pomp niet paste op de adapterplaat die normaliter tussen blok en pomp zit. Daarin zit een gleuf die maar net breed genoeg is voor de (smallere) hefboom van de originele pomp. Dan maar de adapterplaat weggelaten, waardoor de nieuwe pomp dichter tegen het blok kwam te zitten (wat dan wel de kortere hefboom verklaart), maar waardoor de originele bouten dan weer te lang waren voor de originele boutgaten.
![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)