11 July 2012, 10:10
SChokbrekers dempen de terugslag van de veren, meer niet, zodat je niet eindeloos nadeint of uit de bocht hobbelt. Die van Sachs doen dat net zo goed als die van Koni, namelijk goed genoeg. Ride Levellers doen nog wat extra, je kan ze oppompen bij wijze van hulpveer. Da's best handig. Ze zijn vrij robuust, zelfs na jaren verwaarlozing houden de Levellers onder mijn 240 nog zeker een halve dag druk.
Trouwens, deze waren vijf jaar geleden al aanleiding tot APK gezeik (zweten olie) en dempen nog steeds, nu het demperolienivo wat gezakt is zweten ze ook niet meer.
De originele veren zijn vrij slap, dat heeft Volvo zo bedacht i.v.m. rijgedrag en wensen van de Amerikaanse consument. Bij (minimale) belading zakken ze door, jammer dan, het rijgedrag verandert nauwelijks, alleen de afstelling vd koplampen.
Ik denk dat je nu stuggere veren hebt. Stuggere veren vereisen stuggere dempers. Meet de diameter vd veren eens op.
Trouwens, deze waren vijf jaar geleden al aanleiding tot APK gezeik (zweten olie) en dempen nog steeds, nu het demperolienivo wat gezakt is zweten ze ook niet meer.
De originele veren zijn vrij slap, dat heeft Volvo zo bedacht i.v.m. rijgedrag en wensen van de Amerikaanse consument. Bij (minimale) belading zakken ze door, jammer dan, het rijgedrag verandert nauwelijks, alleen de afstelling vd koplampen.
Ik denk dat je nu stuggere veren hebt. Stuggere veren vereisen stuggere dempers. Meet de diameter vd veren eens op.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

