27 June 2012, 02:42
De jaarlijkse oliewissel doe ik juist omdat er op het moment teveel korte ritjes mee worden gemaakt. Da's een grotere aanslag dan kilometers maken met een warme motor. Ik heb het wel eens een jaartje overgeslagen, maar dan had de startmotor in de winter duidelijk meer moeite om de zaak rond te krijgen.
Ik ben niet zo bang voor de slangetjes zelf. Die lijken redelijk onverwoestbaar. Maar de rubber koppelingetjes is een ander verhaal. Ik heb er zelfs 1 omwikkeld met dun ijzerdraad omdat die in de lengte is opengescheurd. Misschien wel een idee daar ook eens wat tijd voor uit te trekken. Die dingetjes zullen me de kop niet kosten maar kan waarschijnlijk wel verschil maken.
Ik ben niet zo bang voor de slangetjes zelf. Die lijken redelijk onverwoestbaar. Maar de rubber koppelingetjes is een ander verhaal. Ik heb er zelfs 1 omwikkeld met dun ijzerdraad omdat die in de lengte is opengescheurd. Misschien wel een idee daar ook eens wat tijd voor uit te trekken. Die dingetjes zullen me de kop niet kosten maar kan waarschijnlijk wel verschil maken.
`88 245, B230K, M47