20 June 2012, 23:09
Ja inderdaad, dat je dat nog weet
Was een paar maand voor zijn 1e verhuizing
Ik probeer toch ook wel om elk jaar de olie te verversen. Tussen de laatste (vorige maand) keuring en de vorige keuring heb ik 10.000 km gedaan, het jaar ervoor was er 5000 km ofzo
Van warme start heb ik niet zo'n last. Wel dat hij niet direct aanslaat na een koude rit van ongeveer 2 min. Bij een warme start , start hij feitelijk beter maar trager. Soms van de 1e keer niet hoor bij een warme start, maar na een 2e poging slaat ie direct aan. Bij mijn pa zijn DL van MY86 (b200k) slaat hij direct aan (ook bij warme motor) - die heeft maar een kwart toer nodig bij warme toestand en is al vertrokken voor je het weet (geschifte dinges)
Bij een koude start trek ik ineens de volledige choke uit bij de b230k (zelfs nu nog met 20° buiten) en duw hem dan direct weer een groot deel in als de motor dreigt aan te slaan (anders sputtert hij wat tegen en draait wat vierkant
) . Het zijn rare dingen die b230kH van '88 blijkbaar, maar het is een goed blok. Ik mag er ook niet van klagen. Wat ik ook wel eens kan doen, is de vacuümslangetjes vervangen aangezien ze er al meer dan 20j opzitten !! ;-) Wel al eens die 90° "elleboogjes" moeten vervangen, enfin heb er 2 gescheurd gehad en dan startte hij moeilijker ! Heb je dat ook vervangen in der tijd ? Je moet ze er eens afhalen anders en eens de andere richting plooien dan de normale vorm die ze aannemen, kan je gemakkelijk zien of ze gescheurd zijn.
grts


Ik probeer toch ook wel om elk jaar de olie te verversen. Tussen de laatste (vorige maand) keuring en de vorige keuring heb ik 10.000 km gedaan, het jaar ervoor was er 5000 km ofzo

Van warme start heb ik niet zo'n last. Wel dat hij niet direct aanslaat na een koude rit van ongeveer 2 min. Bij een warme start , start hij feitelijk beter maar trager. Soms van de 1e keer niet hoor bij een warme start, maar na een 2e poging slaat ie direct aan. Bij mijn pa zijn DL van MY86 (b200k) slaat hij direct aan (ook bij warme motor) - die heeft maar een kwart toer nodig bij warme toestand en is al vertrokken voor je het weet (geschifte dinges)
Bij een koude start trek ik ineens de volledige choke uit bij de b230k (zelfs nu nog met 20° buiten) en duw hem dan direct weer een groot deel in als de motor dreigt aan te slaan (anders sputtert hij wat tegen en draait wat vierkant

grts

MY88 240 GL b230kH z34/34 / MY84 245 TURBO B21ET / MY87 740 GLE TD D24T / MY90 240 B200E