4 January 2013, 14:20
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 January 2013, 15:21 door Dopski.)
tja wat heet een hele uitlaat, de pasvorm is niet geweldig gebleken (ondanks de investering, maar ja, geen buigmachine ende lasapparaat in de schuur) en de "herrie" binnen is niet je van het, en was best prijzig achteraf. Het voorste deel bestaat uit diverse stukken en een vernauwing omdat de voorpijp ooit al plaats maakte voor de 4-1 slecht dus dat gaat weg, de rvs achterdemper komt mogelijk op de plek van de dwarse, zal 1 op 1 passen qua buisdiameter en lengte, en als dat gaat maar ook op die locatie teveel herrie maakt bewaar ik um iig voor de MGB mocht daar ooit nog iets van terecht komen. (160 euri voor een rvs pot is genoeg dacht ik zo..)Overigens zag ik op IB een ANSA systeem voorbij komen, in NL trouwens maar voor teveel centjes, (uniek of niet) met 2 eindpijpen. De verdeling vindt plaats in de eindpot en vertrekt naar beide zijden, da's nog leuker. En dan 2 van die kleinere potjes gebruiken, dan zal het aantal db's ws weer afnemen.
Mijn idee er op is starten met de 1e demper, bocht over de as, vanaf dat punt aanpassen met Simons T-stuk en verder borduren met de standaard knietjes en nog een pot. Alleen zit rechts het sleepoog beetje in de weg, heb ik ook last van. Kan er eigenlijk net zo goed vanaf..anywho, ik begrijp "de vraag" maar ik houd wat overblijft nog ff op de plank..
Ik heb overigens ondertusschen de fabrikant gemeelt, met het oog op recht door steken, gevraagd of ze zelf een juiste oplossing hebben voor zo'n aanpassing, en ook denkend aan de 200 kont van de late 100's. Simons heeft bv geen systeem voor die laatste versie. Het antwoord kreeg ik woensdag, "Dear Raymond, If you mean the late model 1974 where they have moved the fuel tank (in front of the back axle - near the enging), then our article 076-K (for 240) will fit if you change the front pipe to 071-1 (so it fits the old engine in the 140)."Dus een 200 systeem met 100 serie voorpijp (er is dus ook geen kant ende klaar systeem voor de B20 200's blijkbaar) moet daar zo onder passen, daarvan afgeleid (en dat idee heb ik meen ik al ens geroepen..) is het wellicht mogelijk om met de late buis over de bocht de boel aan te passen, alhoewel ik daar in mijn geval niet mee uitkwam, de bodem aan de achterzijde is net ff te verschillend.
Achteraf zeg ik zelf maken met de te leveren bochten, trekoog er af, achterste steuntje voor de eindpijp aanpassen en naar rechts verhuizen, 2 inserts in de rechter balk trekken (zitten bij mij ook al ook maar kwam op dat moment niet uit met deze pot..) Die 2 Engelse heren met de lichtblauwe 142 in de wintertrial hebben de boel ook zo zitten en op de beelden afgaand zit daar de dwarse pot nu onder de koffer.. vanaf 00:14:20..
Mijn idee er op is starten met de 1e demper, bocht over de as, vanaf dat punt aanpassen met Simons T-stuk en verder borduren met de standaard knietjes en nog een pot. Alleen zit rechts het sleepoog beetje in de weg, heb ik ook last van. Kan er eigenlijk net zo goed vanaf..anywho, ik begrijp "de vraag" maar ik houd wat overblijft nog ff op de plank..
Ik heb overigens ondertusschen de fabrikant gemeelt, met het oog op recht door steken, gevraagd of ze zelf een juiste oplossing hebben voor zo'n aanpassing, en ook denkend aan de 200 kont van de late 100's. Simons heeft bv geen systeem voor die laatste versie. Het antwoord kreeg ik woensdag, "Dear Raymond, If you mean the late model 1974 where they have moved the fuel tank (in front of the back axle - near the enging), then our article 076-K (for 240) will fit if you change the front pipe to 071-1 (so it fits the old engine in the 140)."Dus een 200 systeem met 100 serie voorpijp (er is dus ook geen kant ende klaar systeem voor de B20 200's blijkbaar) moet daar zo onder passen, daarvan afgeleid (en dat idee heb ik meen ik al ens geroepen..) is het wellicht mogelijk om met de late buis over de bocht de boel aan te passen, alhoewel ik daar in mijn geval niet mee uitkwam, de bodem aan de achterzijde is net ff te verschillend.
Achteraf zeg ik zelf maken met de te leveren bochten, trekoog er af, achterste steuntje voor de eindpijp aanpassen en naar rechts verhuizen, 2 inserts in de rechter balk trekken (zitten bij mij ook al ook maar kwam op dat moment niet uit met deze pot..) Die 2 Engelse heren met de lichtblauwe 142 in de wintertrial hebben de boel ook zo zitten en op de beelden afgaand zit daar de dwarse pot nu onder de koffer.. vanaf 00:14:20..