2 June 2012, 11:22
Ik heb het relais opengemaakt, gaat heel eenvoudig inderdaad, maar niets vreemds aangetroffen. Heb wat aan het bimetaaltje gebogen, de soldeerpunten waren prima. Eigenlijk een beetje jammer dat er niet gewoon iets duidelijk stuk is!
Ik wilde op de fiets al een nieuwe gaan halen bij de Brezan. Toch nog even het relais erin geprikt. Blijkt alles weer te functioneren!
Ben nu wel bang dat ik dit op een ongelegen moment weer terugkrijg. Zit dus wel te denken aan een nieuw relais.
Nu zie ik dat er grote prijsverschillen zijn. Ik heb ze gezien van onder €10,– tot bijna €60,-. Verder zag ik dat er speciale relais bestaan voor als je regelmatig met een aanhanger rijdt [doe ik]. En er zijn dan ook nog eens elektronische relais zonder bimetaal maar op tijd. Is dat beter? Kan dat wel in een oude auto?
Kortom: wat kan ik het beste doen als ik het relais toch zou willen vervangen?
Trouwens nog nooit zo'n stationcar-cabrio-combinatie gezien, Pepijn! Heb je dit zelf gemaakt of zijn de 240's ook met zo'n gigantisch open dak geleverd?
Ik wilde op de fiets al een nieuwe gaan halen bij de Brezan. Toch nog even het relais erin geprikt. Blijkt alles weer te functioneren!
Ben nu wel bang dat ik dit op een ongelegen moment weer terugkrijg. Zit dus wel te denken aan een nieuw relais.
Nu zie ik dat er grote prijsverschillen zijn. Ik heb ze gezien van onder €10,– tot bijna €60,-. Verder zag ik dat er speciale relais bestaan voor als je regelmatig met een aanhanger rijdt [doe ik]. En er zijn dan ook nog eens elektronische relais zonder bimetaal maar op tijd. Is dat beter? Kan dat wel in een oude auto?
Kortom: wat kan ik het beste doen als ik het relais toch zou willen vervangen?
Trouwens nog nooit zo'n stationcar-cabrio-combinatie gezien, Pepijn! Heb je dit zelf gemaakt of zijn de 240's ook met zo'n gigantisch open dak geleverd?
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]

