31 May 2012, 23:00
Als de klepspeling niet klopt heb je imo niet zoveel aan een compressietest. Weet je of de kleppen allemaal goed gesteld staan?
Je kunt een test doen bij de garage of de koppakking lek is ("snuffelaar" in de koelvloeistof), als ik je symptomen zo lees krijg ik het vermoeden dat de koppakking lek is waardoor cilinder 3 vol water loopt. Dit water moet eerst verdampen voordat de cilinder mee gaat doen, en dat is dus pas als de motor wat begint op te warmen.
Hoe is de koude start? Direct netjes of eerst op 3 cilinders?
Edit: ik lees net dat je de kleppen gesteld hebt.
In dat geval zou ik, zoals Dopdedouwer al zegt, de compressiemeting nog eens herhalen met een lepeltje olie op de zuigers.
Vaak is het wel zo dat "versleten" motoren stationair erg mooi lopen, maar niet meer kunnen presteren.
Je kunt een test doen bij de garage of de koppakking lek is ("snuffelaar" in de koelvloeistof), als ik je symptomen zo lees krijg ik het vermoeden dat de koppakking lek is waardoor cilinder 3 vol water loopt. Dit water moet eerst verdampen voordat de cilinder mee gaat doen, en dat is dus pas als de motor wat begint op te warmen.
Hoe is de koude start? Direct netjes of eerst op 3 cilinders?
Edit: ik lees net dat je de kleppen gesteld hebt.
In dat geval zou ik, zoals Dopdedouwer al zegt, de compressiemeting nog eens herhalen met een lepeltje olie op de zuigers.
Vaak is het wel zo dat "versleten" motoren stationair erg mooi lopen, maar niet meer kunnen presteren.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL