Die compressie test is niet zo best. vrij veel verschil tussen 1 en 4 bijvoorbeeld.
Heb je geen aanwijzingen voor een lekke koppakking?
Je kan eens proberen een compressie test te doen met wat olie op de cilinders, dan weet je of het door de zuigerveren komt of dat je het moet zoeken in de kop(pakking). maw; als de test dan opeens wel goed is zijn waarschijnlijk je veren (afdichting cilinder-cilinderwand) versleten, blijft het gelijk zit het bovenin; de kleppen of koppakking.
edit: ik had hier overheen gelezen
Heb je geen aanwijzingen voor een lekke koppakking?
Je kan eens proberen een compressie test te doen met wat olie op de cilinders, dan weet je of het door de zuigerveren komt of dat je het moet zoeken in de kop(pakking). maw; als de test dan opeens wel goed is zijn waarschijnlijk je veren (afdichting cilinder-cilinderwand) versleten, blijft het gelijk zit het bovenin; de kleppen of koppakking.
edit: ik had hier overheen gelezen
bouwman740 schreef:- Koelvloeistof verbruik van 0,5 op 500km.Een halve liter op 500km verbruik van koelvloeistof lijkt me ook niet de bedoeling als dat door de motor wordt verbruikt (geen lekke radiator?). Ik zou de kop eraf halen om de pakking te checken=vervangen. De kleppen kun je dan ook gelijk controleren.