oei, nu komen ineens allerlei motortypes voorbij :-)
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Ik ben eens aan het afwegen wat ik komende zomer ga doen. Mocht het tot een motorwissel komen, vind ik het belangrijk dat ik de Zenith-carb kan gebruiken (dus geen injectie) en ook geen geharrewar met de kabelboom krijg. Daar ben ik niet zo goed in, haha. Liefst ook contactpuntontsteking omdat ik anders weer een vliegwiel voor elektronische ontsteking en alle andere apparatuur moet zoeken en installeren. Contactpuntjes vind ik wel makkelijk en met mijn kilometers per jaar gaat dat wel 2 jaar mee voordat ik er weer naar moet kijken.
PS Een B19A is lekker sterk in/voor een 300-serie, maar ook dan trek je nog niet echt de klinkers uit de straat. Het motorkarakter moedigt wel aan tot rustig rijden. En met een B23A zal ik ook wel geen 1:14 meer halen... maar het extra koppel spreekt me wel aan.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Ik ben eens aan het afwegen wat ik komende zomer ga doen. Mocht het tot een motorwissel komen, vind ik het belangrijk dat ik de Zenith-carb kan gebruiken (dus geen injectie) en ook geen geharrewar met de kabelboom krijg. Daar ben ik niet zo goed in, haha. Liefst ook contactpuntontsteking omdat ik anders weer een vliegwiel voor elektronische ontsteking en alle andere apparatuur moet zoeken en installeren. Contactpuntjes vind ik wel makkelijk en met mijn kilometers per jaar gaat dat wel 2 jaar mee voordat ik er weer naar moet kijken.
PS Een B19A is lekker sterk in/voor een 300-serie, maar ook dan trek je nog niet echt de klinkers uit de straat. Het motorkarakter moedigt wel aan tot rustig rijden. En met een B23A zal ik ook wel geen 1:14 meer halen... maar het extra koppel spreekt me wel aan.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL