29 March 2012, 11:30
Vanmorgen heb ik het forum eens doorgespit over de mogelijkheden om een B23A in een 345 te hangen. Ik kom er niet helemaal uit. Een paar vragen:
1) Klopt het dat ik de carburateur, inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk (en verdere uitlaat) van mijn huidige B19A kan overzetten op een B23A?
2) Hoe zit het met de randapparatuur? Ik heb net mijn dynamo laten reviseren en het zou mooi zijn als die "mee kan"
3) Carterpan van mijn 345 ook overzetten?
4) Zijn de motorsteunen uitwisselbaar?
5) Hoe zit het met ontsteking, vliegwiel en koppeling? Mijn 345 heeft net een nieuwe koppeling. Zou die overgezet moeten worden of past alles van de B23A?
Verder nog opvallende zaken? Er ligt nu een B19A met contactpuntontsteking in mijn 345, ik heb dan ook nauwelijks elektronica etc. en ik wil graag ook een B23a met contactpunten terug.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
1) Klopt het dat ik de carburateur, inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk (en verdere uitlaat) van mijn huidige B19A kan overzetten op een B23A?
2) Hoe zit het met de randapparatuur? Ik heb net mijn dynamo laten reviseren en het zou mooi zijn als die "mee kan"
3) Carterpan van mijn 345 ook overzetten?
4) Zijn de motorsteunen uitwisselbaar?
5) Hoe zit het met ontsteking, vliegwiel en koppeling? Mijn 345 heeft net een nieuwe koppeling. Zou die overgezet moeten worden of past alles van de B23A?
Verder nog opvallende zaken? Er ligt nu een B19A met contactpuntontsteking in mijn 345, ik heb dan ook nauwelijks elektronica etc. en ik wil graag ook een B23a met contactpunten terug.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL