18 March 2012, 21:04
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 March 2012, 21:09 door Volvo 142 B23.)
Marc1970 schreef:Zo'n gare visco kost wel wat (5% denk ik) maar de motor heeft over het algemeen nog wel por genoeg om dat ding rond te krijgen zonder dat je dat merkt (maakt wel continu een hoop geblaas).
Wat is de topsnelheid in 4? De 150 moet-ie nog wel kunnen halen. En onbelast, komt de motor dan vlot op toeren (zeg maar direct)?
Ik bedoelde ook meer dat ie dan sloom klinkt. Komt door dat geblaas inderdaad, met rijden merk je er niet heel veel van nee.
Voor topicstarter, visco zit op de fan net achter je radiateur. Deze gaat meelopen met de motor als de visco koppeling (en dus je koelwater) warm word. Mooi systeem, maar ze hebben niet het eeuwige leven. Manier om te testen is er niet echt voor zover ik weet. Maar als de fan al hoorbaar blaast na een koude start dan kun je er van uit gaan dat ie kapot is.
Verder zou ik inderdaad eens kijken wat je topsnelheid is. Mooie manier om te vergelijken of ie een beetje meekomt met andere 240's met dezelfde motor.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014