18 March 2012, 20:09
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 March 2012, 20:13 door Volvo 142 B23.)
Valse lucht heeft geen effect op je compressiemeting. Dus dat zou ik alsnog even doen. Met de compressiemeting meet je slechts of je zuigerveren en kleppen hun werk goed doen. Het inlaattraject staat daar dus los van.
Wat ik me nog afvraag, in je beginpost geef je aan nogal wat vervangen te hebben. Is de timing van de distri riem nog goed? Deze kan bij vervangen of tijdens sleutelen een tandje verzet zijn.
Is ie overigens ooit merkbaar sneller geweest? Je hebt geen hele dikke motor en het verbruik schrik ik ook niet van, ietwat hoog maar met stevig doorrijden bij stadsgebruik zeker niet ondenkbaar.
En wat de motor ook langzamer kan doen lijken is een rotte visco koppeling op je fan. Motor doet dan ook in neutraal een stuk slomer aan als je gas geeft.
Wat ik me nog afvraag, in je beginpost geef je aan nogal wat vervangen te hebben. Is de timing van de distri riem nog goed? Deze kan bij vervangen of tijdens sleutelen een tandje verzet zijn.
Is ie overigens ooit merkbaar sneller geweest? Je hebt geen hele dikke motor en het verbruik schrik ik ook niet van, ietwat hoog maar met stevig doorrijden bij stadsgebruik zeker niet ondenkbaar.
En wat de motor ook langzamer kan doen lijken is een rotte visco koppeling op je fan. Motor doet dan ook in neutraal een stuk slomer aan als je gas geeft.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014