18 March 2012, 19:06
Hallo beste meneren,
Vanmiddag heeft de meting plaats gevonden:
Alle cilinders zijn 12 bar, behalve de achterste cilinder die was 11,5 bar. Dus de compressie lijkt me goed :-)
Dat brengt me weer op de vraag: wat kan dan de oorzaak zijn van het hoge brandstofverbruik en het te langzaam op snelheid komen?
Ik denk met mijn lekenhersens dat ik het moet zoeken in de carburateur.
Het brandstofpompje heb ik van de week met remreiniger schoon gespoten en ziet er nog steeds schoon uit, dus dat mag het niet wezen.
De tip om de luchtslang naar de carburateur los te halen en dan gaan rijden om het verschil te ervaren, moet ik nog uitvoeren.
Aangezien de compressie mij zeer goed lijkt heb ik niet de truc met de remmenreiniger op de inlaatpakkingen e.d. toegepast.
Verder nog tips?
Vanmiddag heeft de meting plaats gevonden:
Alle cilinders zijn 12 bar, behalve de achterste cilinder die was 11,5 bar. Dus de compressie lijkt me goed :-)
Dat brengt me weer op de vraag: wat kan dan de oorzaak zijn van het hoge brandstofverbruik en het te langzaam op snelheid komen?
Ik denk met mijn lekenhersens dat ik het moet zoeken in de carburateur.
Het brandstofpompje heb ik van de week met remreiniger schoon gespoten en ziet er nog steeds schoon uit, dus dat mag het niet wezen.
De tip om de luchtslang naar de carburateur los te halen en dan gaan rijden om het verschil te ervaren, moet ik nog uitvoeren.
Aangezien de compressie mij zeer goed lijkt heb ik niet de truc met de remmenreiniger op de inlaatpakkingen e.d. toegepast.
Verder nog tips?