Waarschijnlijk was meneer Atsma nog niet op de hoogte van de nieuwe regeling, waarbij inderdaad auto's van voor '87 belastingvrij blijven. En die van na 1-1-'87 als ze 30 jaar en ouder zijn nog wegenbelasting moeten betalen voor het LPG en Diesel deel.
Die grens van '87 is discutabel, maar eigenlijk vind ik die wel prima (niet alleen omdat ik een '86'er heb). Die nieuwe regeling is mooi meegenomen voor post-'86 benzineauto's, maar ik denk dat er weinig 'liefhebbers' zijn, die in 2020 een benzineslurpende auto willen uit 1990 omdat hij belastingvrij is.
Kortom volgens mij gaat ze hiermee geen zoden aan de dijk zetten.
edit: Nu ik het artikel nogeens lees denk ik dat het niet volledig is/titel verkeerd;
Wordt er door Atsma niet gedoeld op +15jaar oude auto's waarop je zakelijk belastingvoordeel kan halen (of was dat al afgeschaft).
Die grens van '87 is discutabel, maar eigenlijk vind ik die wel prima (niet alleen omdat ik een '86'er heb). Die nieuwe regeling is mooi meegenomen voor post-'86 benzineauto's, maar ik denk dat er weinig 'liefhebbers' zijn, die in 2020 een benzineslurpende auto willen uit 1990 omdat hij belastingvrij is.
Kortom volgens mij gaat ze hiermee geen zoden aan de dijk zetten.
edit: Nu ik het artikel nogeens lees denk ik dat het niet volledig is/titel verkeerd;
Wordt er door Atsma niet gedoeld op +15jaar oude auto's waarop je zakelijk belastingvoordeel kan halen (of was dat al afgeschaft).