Topics: 2
Bericht telegraaf:
di 11 nov 2008, 19:27
Vrijstelling oldtimers mogelijk beperkt.
DEN HAAG - De ChristenUnie wil dat alleen auto's van voor 1983 nog in aanmerking blijven komen voor de vrijstelling van wegenbelasting. Nu is het nog zo dat voor wagens van 25 jaar of ouder geen belasting moet worden betaald.
De kleinste coalitiepartij wil die regeling vanwege de milieuvervuiling door de oude auto's nu 'bevriezen'. Coalitiegenoot PvdA voelt er wel voor, het CDA denkt er nog over na.
Volgende week rondt de Tweede Kamer het debat af over de belastingmaatregelen voor volgend jaar.
Topics: 22
hmm dan moeten we opschieten met nog een 7 serie. bedankt voor de head-up.
nu gaan ze de oude auto generatie met injectie dus tegenwerken (post-83) zodat alleen de carburateurs blijven rondrijden? ;D of vat ik het nu verkeerd op haha. Politici en techniek blijft (soms?) een vreemde combinatie.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 42
Was te verwachten,... vroeg of laat gaat die regeling er aan,... kwestie van tijd :-\
Topics: 107
Jw240 schreef:nu gaan ze de oude auto generatie met injectie dus tegenwerken (post-83) zodat alleen de carburateurs blijven rondrijden? ;D of vat ik het nu verkeerd op haha. Politici en techniek blijft (soms?) een vreemde combinatie.
Ja, ze roepen maar wat. Als het nou echt wat opleverde voor het milieu kon ik er wel mee leven,maar ze schieten maar een eind in het rond met niks oplossende flutideetjes.
Vierduizend windmolens plaatsen in een meer of de zee,DAT is iets wat effect heeft mbt. energie/milieu/klimaat en niet van die knullige,bekrompen hersenspinsels zoals oldtimers verbieden in Amsterdam.
Topics: 5
Stelletje idioten >
http://www.youtube.com/watch?v=MV2IogPgZTE
;D ;D
Maarja, als het gebeurt... gelukkig een 760 uit 1982, dus. Maar ook een 760 uit 1984, wat dan weer jammer is.
Ik ga er van uit dat het ze toch niet lukt..
Groet!
760 | Groen | Snel
Topics: 254
cvt240turbo schreef:De ChristenUnie
We rijden toch in gezinsauto's, wat zeuren ze nou?! :-\ :-\
en een Estate heeft nog meer voordelen.... ff doordenken.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Jelmar, ik denk dat die botte opmerking van je een beetje kort door de bocht is. Niet heel netjes.
Trouwens, laat ze lekker doen. Ik zit wel save met die strontbak uit 80.
Topics: 22
ik heb nooit de illusie gehad dat ik met een 91-er ooit belasting vrij zou kunnen rijden haha. maar als ze nu tot 83 doen zullen er heel wat leuke klassiekers verdwijnen doordat ze geen belastingvoordeel hebben (denk aan Volvo 240/740 natuurlijk!). jammer!
Het hele milieu gebeuren is echt overdreven. ok, een echt oude carburateur auto is niet meer van de tijd qua uitstoot denk ik zo, maar injectie in goede staat is echt best netjes qua uitstoot. zeker als ik gewoon 1:10 of beter kan rijden. dan zou ik deze 240 weg moeten doen en een andere nieuwere auto kopen. een nieuwe auto met dezelfde ruimte rijd geen 1:15 haha. dus de meerkosten van de verzekering/belasting compenseren het verbruik makkelijk met mijn beperkte gebruik (max 10K per jaar maar dat haal ik dit jaar lang niet).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 43
Misschien moet ik mijn 740 uit 1984 maar snel verkopen. Juist het belastingvoordeel maakte de aankoop interessant.
Volvo 740 tic '84.
Topics: 8
Tja als ik zie hoe oldtimers bij jullie in Nederland in trek zijn (das trouwens een van de redenen dat ik er graag kom) verschiet ik er niet van dat de politiek op dat idee komt. Volgens mij heeft het dan ook niks met milieu te maken maar eerder eurootjes.