16 February 2012, 20:36
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 February 2012, 20:44 door volvosvenska.)
sieko schreef:Ik heb ook eens het euvel gehad van een oude motor met contactpunten die niet wou optrekken; midden op de snelweg ging dan de motor uit. Toen bleek dat slechts de condensator vervangen moest worden; simpel te vervangen en kost slechts 10 euro.
Wat ik niet begrijp aan je verhaal, is:
Stopt i plotseling (vonk probleem) of zakt alleen het vermogen terug terwijl de motor wel blijft draaien (brandstof probleem)?
Heb je de gashendel op het blok zelf al met de hand bediend tot boven 2000 toeren? Als hij dan ook uitvalt lijkt het mij met zekerheid iets elektronisch..
Hoe kan het, dat je niet boven de 2000 toeren komt, maar uiteindelijk wel op de snelweg rijden kunt? Doet het probleem zich soms wel en soms niet voor?
De kermis op je dashboard in overweging nemende, zou het misschien kunnen dat de kabelboom 'op' is, dat het plastic rond de bedrading poreus geworden is; bijvoorbeeld rond de motorsteun.
Heb je de bedrading van dichtbij bekeken?
Als je optrekt kantelt het blok een beetje en dit kan de kabelboom een beetje indrukken waardoor er allerlei indicatie lampjes gaan branden, en misschien ook de ontsteking onderbroken wordt.. Misschien kun je testen of dit het geval is door stevig heen en weer te sturen; dan kantelt het blok ook
Auto stopt niet plotseling....hij slaat ook niet af , hij komt gewoon niet meer boven de 2000 RPM uit. Manueel boven de 2000 RPM kan ik eens proberen.
Probleem doet zich soms wel en soms niet voor. Als ie eenmaal loopt valt ie niet opeens terug......als ik wat langzamer rijd doet het probleem zich voor. Op de snelweg alleen dus in de file of heel langzaam rijden, optrekken lukt dus niet echt.....tot de 2000 RPM.
Kabelboom op het schutboord bekeken maar dat ziet er nog goed uit. Onderkant nog niet bekeken.
Motorblok ligt keurig stil. Loopt overigens alleen op LPG.
Morgen eerst maar eens bobine switchen, contactpuntjes en condensator bekijken. Kabelboom en spanningsregelaar bekijken.
Iemand nog een idee....ik kruip er morgen toch onder;-)
""Lichtkermis""is nu trouwens geruduceerd tot het brake failure lampje.