2 February 2012, 19:57
Inmiddels weer heel wat ervaring rijker:
1) Ja, pomp moet er af. Meestal zijn ook de lagerbussen in de pomp versleten en dit kan je (bijna)niet zelf doen(Bosch diesel service, of andere expert);
2) Om de getande pomp aandrijfwiel van het pomphuis te krijgen heb je een speciale poelietrekker nodig(zeker als de vorige eigenaar het geheel in de locktide had gezet) zie:
http://www.amt.nl/Nieuws/Facomtrekker-vo...schade.htm
3) In mijn volvo zit een D24tic motor. De ruimte tussen het pompaandrijfwiel en het schutboord is zo klein dat hier geen poelietrekker tussen past, alleen de brandstofpomp verwijderen kan dus niet.. Bout de pompsteun los van het blok(dus pomp incl. pompsteun).
3) Vervang meteen je pomp aandrijfriem als je dit klusje doet.
4) Uiteraard weer de brandstofpomp op tijd afstellen na het inbouwen.(staat nu op 0,98) en loopt&start als een zonnetje.
Mvg.
G-J
1) Ja, pomp moet er af. Meestal zijn ook de lagerbussen in de pomp versleten en dit kan je (bijna)niet zelf doen(Bosch diesel service, of andere expert);
2) Om de getande pomp aandrijfwiel van het pomphuis te krijgen heb je een speciale poelietrekker nodig(zeker als de vorige eigenaar het geheel in de locktide had gezet) zie:
http://www.amt.nl/Nieuws/Facomtrekker-vo...schade.htm
3) In mijn volvo zit een D24tic motor. De ruimte tussen het pompaandrijfwiel en het schutboord is zo klein dat hier geen poelietrekker tussen past, alleen de brandstofpomp verwijderen kan dus niet.. Bout de pompsteun los van het blok(dus pomp incl. pompsteun).
3) Vervang meteen je pomp aandrijfriem als je dit klusje doet.
4) Uiteraard weer de brandstofpomp op tijd afstellen na het inbouwen.(staat nu op 0,98) en loopt&start als een zonnetje.
Mvg.
G-J

