Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prijsverschillen distrubutie vervangen
#1
De distributieriemen op mijn ongeblazen diesel zijn wat droog en tandjes vertonen wat slijtage. Hier al eens gelezen dat t prijzig is, dus ik bel de Volvodealer (Nijkerk). Man met veel kennis van dit blok zo te horen, maar ook de melding dat 'we ze haast nooit meer zien hier'. 6 uur werk, 500 materiaal, komt totaal op ongeveer 1000 incl. btw.

Dealer 2, 15 km verderop (Harderwijk) Hij ging het uitzoeken en belde keurig terug na twee uur. Los van wat men eventueel zou tegenkomen was de standaardprijs 490 inclusief materiaal en arbeid. De waterpomp werd niet meer door Volvo geleverd. Als dit zou moeten, zou men imitatie monteren. Eventueel nog V-Riemen voor 85 euro extra.
HALVE PRIJS in vergelijk met dealer 1 !

Pul Motorrevisie in Urk, ook bekend als de Dieselspecialist, rekent 550 ex btw. incl de twee riemen, geleiderollen etc. En inclusief een waterpomp.

Ik snap vooral de eerste 2 prijsverschillen niet. En, moet de waterpomp nou wel of niet ? Zit zie op de distributieriem, op de V-riemen of direct achter de visco-vin ?

Wat kunnen jullie me aanraden ?
[Afbeelding: Volvo_240_GL_Diesel_D6_eerstkoffie.jpg]
Antwoord
#2
Je kan het bij Carlo van VOMD eens navragen.
Diesel staat er niet tussen maar je kan even bellen en het zal zeker goedkoper zijn dan de door jou genoemde prijzen. Waterpomp kun je als je twijfelt het beste vervangen, niet zo heel veel meerwerk.

http://www.vomd.nl/index.php?main_page=p...cts_id=912
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
#3
Wat een enorm verschil tussen benzine en diesel dan... :o Ik heb die op mijn B23A laten vervangen voor 80 euro incl BTW (materiaal en arbeid). Voorlopig geen diesel voor mij!
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#4
Svenska, dank ! Ik ga VOMD zeker even bellen. En Arjen, prijsverschil zit denk ik ook in het feit dat er bij deze diesel ook een riem van de pomp vervangen moet worden, en de boel ,pomp ed op tijd zetten is wat intensiever. Maar ik vind t sowieso jammer dat er geen ketting is.
[Afbeelding: Volvo_240_GL_Diesel_D6_eerstkoffie.jpg]
Antwoord
#5
Prijsverschil is groot maar wel even kijken of je geen appels met peren vergelijkt.

2 distributieriemen vervangen is redelijk simpel maar als je het goed wilt doen komt er wel iets meer bij kijken. Als je het toch los hebt altijd de waterpomp vervangen. ( zo duur zijn ze niet maar op zijn minst de pakking vervangen omdat de pomp ook de spanner is)
Vervolgens moet de kleptiming (nokkenas) en brandstofpomptiming afgesteld worden. Dit is nodig omdat de timing wel eens wil verlopen. Hiervoor moet de kleppendeksel eraf en het achterste tandwiel eraf en als je dat toch los hebt stel je meteen de kleppen. Nog een paar pakkingen erbij en de portemonnee is leeg.
Ik weet dat deze hele riedel maar zelden zo gedaan wordt, goede afspraken maken dus.

Antwoord
#6
Anthony schreef:... de melding dat 'we ze haast nooit meer zien hier'. 6 uur werk, 500 materiaal, komt totaal op ongeveer 1000 incl. btw.

Niet zo vreemd als je eens zo duur bent dan je collega op 15 km afstand, toch? 8)
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#7
@BartJu LOL

@Dikke240 Krijg van de Volvo dealers sowieso niet het idee dat ze er heel veel gevoel/liefde/verstand van/voor hebben. Denk dat het voor hen gewoon een 'oud hok' is. Tot nu toe gaat mijn voorkeur dan ook uit naar die dieselspecialist Pul in Urk. Lees daar op diverse fora goede berichten over. Zijn er hier ervaringen met dit bedrijf ?
Zal sowieso je lijstje werkzaamheden meenemen.
[Afbeelding: Volvo_240_GL_Diesel_D6_eerstkoffie.jpg]
Antwoord
#8
Misschien een vw specialist?
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#9
Klopt ik ben er ook mee bezig geweest,Je moet iemand vinden met liefde voor een 2.4 diesel.
Of een oude vw monteur motoren lagen ook in de vwlt
Ik heb mijn riemen laten vervangen en gelijk nieuwe waterpomp.
uitklokken en kleppenstellen
was klaar voor 250 euro
gewoon rustig rondkijken en rondvragen
Antwoord
#10
aan onderdelen alleen ben je al minimum €250 kwijt + nog eens 6 uur werk, dan werkt die monteur gratis voor u ?
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Dieselpomp vervangen Volvo 244GLE 2.4 D6 1983 h.vdweetering 3 10.250 22 March 2015, 13:17
Laatste bericht: h.vdweetering
  hoger brandstofgebruik na vervangen distributrieriemvervanging en brandstofpompriem Volvoman 5 11.184 20 August 2013, 19:32
Laatste bericht: Volvoman
  verstuivers / inspuit-leidingen vervangen 240diesel 5 14.316 2 May 2012, 23:52
Laatste bericht: eerstkoffie
  Wie heeft ervaring met het vervangen van gloeispiralen? stadland 8 9.303 16 April 2012, 02:00
Laatste bericht: eerstkoffie
  Dieselpomp keerring vervangen GJ244D6 3 6.116 20 February 2012, 22:39
Laatste bericht: GJ244D6
  Gloeispiralen vervangen? Robert Haven 6 11.458 13 March 2011, 14:36
Laatste bericht: 240diesel
  D24 vervangen of reviseren 2maal245 2 3.770 21 December 2010, 20:15
Laatste bericht: 2maal245
  pakking carterdeksel vervangen Bert Zweden 12 10.739 22 June 2009, 16:40
Laatste bericht: Bert Zweden

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)