Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wie heeft ervaring met het vervangen van gloeispiralen?
#1
Goeiemorgen,

Kennelijk doen niet alle gloeispiralen van mijn motor het meer. Wie kan me vertellen:

-hoe je kunt meten/bepalen welke het wel, en welke het niet doen?
-of het een klus is voor een redelijk handige, maar niet heel ervaren sleutelaar?
-waar je speciaal op moet letten? Ik heb bv. al ergens gelezen dat je voor de spiraal op de achterste cylinder een speciaal plat sleuteltje nodig hebt.

Bij voorbaat dank,
vriendelijke groet,
Hans van Dorp
Antwoord
#2
Sorry, ik zie nu pas dat er vorig jaar al flink over dit onderwerp geschreven is...
Hans van Dorp
Antwoord
#3
succes met de achtersten!!!
Antwoord
#4
verbindingsstrip loshalen,multimeter pakken + op de accu houden - op de spiraal geeft hij 12 volt aan dan is hij nog goed.
Laatste is inderdaad niet gemakkelijk,maar ik houd er een magneetje bij dan is het wel te doen
Succes je hebt nu tenminste droog weer als je het buiten moet doen.
Antwoord
#5
sacha schreef:Succes je hebt nu tenminste droog weer als je het buiten moet doen.

hahaha een rasoptimist
Antwoord
#6
Tip: het loshalen en terugplaatsen gaat gemakkelijker als je dit via de achterkant van het blok doet. Lees: steeksleutel tussen je pomp aandrijfriem door.

Succes.
Antwoord
#7
Het is een enorm gepruts. Tenzij je telescoop-vingers hebt. Ik laat ze gewoon vervangen bij Jaap Pul in Urk. Vakmensen daar met verstand van (oude) diesels. Voor zes gloeipitten en montage rekent hij 240 inclusief. Dan zitten die dingen er in, aangedraaid met het juiste moment (NM) en heb je er garantie op.
[Afbeelding: Volvo-240-D6-D24-1985-SS.png]
Antwoord
#8
eerstkoffie schreef:Het is een enorm gepruts. Tenzij je telescoop-vingers hebt. Ik laat ze gewoon vervangen bij Jaap Pul in Urk. Vakmensen daar met verstand van (oude) diesels. Voor zes gloeipitten en montage rekent hij 240 inclusief. Dan zitten die dingen er in, aangedraaid met het juiste moment (NM) en heb je er garantie op.

Voor dat geld wil ik het ook doen, en een beetje minder ook wel...
Antwoord
#9
Dank voor je aanbod, Paul. Maar ik heb nu de afspraak al gemaakt. Afspraak is afspraak en bovendien heb ik erg goede ervaringen met die man. Heeft de distributie ook gedaan. Zag hem aan een Benz bezig en hij kan horen wat er mis mee is. "Inspuitertje vijf is kaduuk". Klopte natuurlijk, toen ik het later vroeg aan de jongen die er mee bezig was.

Bovendien komen er geen Brezan-gloeipitten in, maar gewoon wat er nieuw in gaat. Maal zes en wat arbeidsloon, dan vin ik het meevallen. En garantie.
Ach, ik vertrouw hem, da's voor mijn gemoedsrust ook fijn :-) Niet dat ik jou niet vertrouw hoor, maar 1 is genog :-)
[Afbeelding: Volvo-240-D6-D24-1985-SS.png]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Dieselpomp vervangen Volvo 244GLE 2.4 D6 1983 h.vdweetering 3 10.249 22 March 2015, 13:17
Laatste bericht: h.vdweetering
  hoger brandstofgebruik na vervangen distributrieriemvervanging en brandstofpompriem Volvoman 5 11.183 20 August 2013, 19:32
Laatste bericht: Volvoman
  verstuivers / inspuit-leidingen vervangen 240diesel 5 14.315 2 May 2012, 23:52
Laatste bericht: eerstkoffie
  Dieselpomp keerring vervangen GJ244D6 3 6.115 20 February 2012, 22:39
Laatste bericht: GJ244D6
  Prijsverschillen distrubutie vervangen Anthony 21 17.109 27 March 2011, 01:02
Laatste bericht: Anthony
  Gloeispiralen vervangen? Robert Haven 6 11.458 13 March 2011, 14:36
Laatste bericht: 240diesel
  D24 vervangen of reviseren 2maal245 2 3.770 21 December 2010, 20:15
Laatste bericht: 2maal245
  pakking carterdeksel vervangen Bert Zweden 12 10.739 22 June 2009, 16:40
Laatste bericht: Bert Zweden
  Verkeerde brandstof, wie heeft dat wel eens meegemaakt? kkettenis 10 9.935 17 May 2008, 15:33
Laatste bericht: Rhino

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)