14 December 2012, 01:00
Los van de al genoemde uitdagingen ga je er nog een paar tegenkomen:
- Peilstok zit bij de BW35 aan de andere kant dan bij een AW71L en heeft een andere vorm
- Startblokkeerschakelaar (etc) zit bij de AW71L in de pook en bij een BW35 aan de bak
- Je AW71L moet je voorzien van een mechanische telleraandrijving aansluiting
Handige info:
*) Out with the Old, in with the New (BW35 to AW70 Conversion)
*) Mechanische telleraandrijving op 4-traps automaat
Qua vermogen gaat je B20 het denk ik wel trekken.
Het veranderen van de overbrenging van je achteras heeft impact op alle versnellingen.
Nu voeg je vooral een overdrive (en lockup) toe. Dan is de auto al op snelheid en hoeft de motor vooral te zorgen dat de auto op snelheid blijft.
De combinatie hoogste versnelling + bergop met gewicht gaat alleen niet zo goed samen.
Een B20 kan ook een D-type overdrive hebben en die heeft overbrenging 0,756:1 en je AW71L heeft 0,69:1
Van je BW35 is je eerste overbrenging 2,39:1 en een AW71L heeft 2,45:1
De tweede en de derde zijn gelijk.
- Peilstok zit bij de BW35 aan de andere kant dan bij een AW71L en heeft een andere vorm
- Startblokkeerschakelaar (etc) zit bij de AW71L in de pook en bij een BW35 aan de bak
- Je AW71L moet je voorzien van een mechanische telleraandrijving aansluiting
Handige info:
*) Out with the Old, in with the New (BW35 to AW70 Conversion)
*) Mechanische telleraandrijving op 4-traps automaat
Qua vermogen gaat je B20 het denk ik wel trekken.
Het veranderen van de overbrenging van je achteras heeft impact op alle versnellingen.
Nu voeg je vooral een overdrive (en lockup) toe. Dan is de auto al op snelheid en hoeft de motor vooral te zorgen dat de auto op snelheid blijft.
De combinatie hoogste versnelling + bergop met gewicht gaat alleen niet zo goed samen.
Een B20 kan ook een D-type overdrive hebben en die heeft overbrenging 0,756:1 en je AW71L heeft 0,69:1
Van je BW35 is je eerste overbrenging 2,39:1 en een AW71L heeft 2,45:1
De tweede en de derde zijn gelijk.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl