17 December 2012, 16:49
Dop, je begrijpt me verkeerd. De as die in het rollement schuift die in de krukas zit (toprollement) is dikker bij een diesel dan bij een benzine.
De eerste vernellingbakken die gemonteerd werden op een 240 diesel waren dezelfde bakken als de benzine, met dit verschil dat er een verdikkingshuls op de ingaande as was geschoven om de as passend te maken in het toprollement van de VW diesel motor. Deze bakken kon je ook monteren in een benzine, maar dan moest je de huls opwarmen om de huls te kunnen verwijderen van de as. Vanaf dat de 740 serie is uitgekomen zat er geen huls meer op de as, en wilde je een 740 dieselbak in een 240 of 740 benzine monteren, dan moest je de as afdraaien ofwel de bak openen en de ingaande as versteken.
De eerste vernellingbakken die gemonteerd werden op een 240 diesel waren dezelfde bakken als de benzine, met dit verschil dat er een verdikkingshuls op de ingaande as was geschoven om de as passend te maken in het toprollement van de VW diesel motor. Deze bakken kon je ook monteren in een benzine, maar dan moest je de huls opwarmen om de huls te kunnen verwijderen van de as. Vanaf dat de 740 serie is uitgekomen zat er geen huls meer op de as, en wilde je een 740 dieselbak in een 240 of 740 benzine monteren, dan moest je de as afdraaien ofwel de bak openen en de ingaande as versteken.

