17 December 2012, 17:39
#Rene# schreef:Hallo Johan; ik heb de oliedrukhouder compleet vervangen. Bij de oude was zelfs de grote veer gebroken. Ik had dan ook goede hoop dat het probleem opgelost zou zijn. Wat bedoel je met dichting van de 4 zuigers? Kan ik daar makkelijk bijkomen?
Rene, voor ik je verder kan helpen, zul je eerst de oliedruk moeten meten van je overdrive. Met de gegevens van de oliedruk die je meet kan ik je helpen om je probleem op te lossen.De overdrive is een complex ding, maar eenmaal je de werking er van kent is het een eenvoudig ding.
De oliedruk meet je door links boven de solenoide een bout uit te draaien waarop je dan de meter kan op aansluiten. Zet de auto met zijn beide achterwiel van de grond, start de motor,zet hem in zijn 4de versnelling en schakel dan de overdrive in, laat het toerental van de motor oplopen tot een 2500 a 3000 toeren, de oliedruk moet dan minimum 2,9MPa zijn, is de druk lager? dan zal de overdrive niet inschakelen maar kun je wel de hoeveelheid druk aflezen die je meet.