11 January 2012, 21:18
Is het dan misschien een B230A (raden maar)? Een carburateur waar de lucht horizontaal doorheen gaat? Of een B230K, verticale carburateur?
In beide gevallen, bij de choke hoort ook een hevel die de gasklep wat opent (ongeveer vanaf dat de choke half uitgetrokken is) en zo het toerental iets verhoogt. Controleer die verbinding eens. En ook of de chokekabel de choke nog wel volledig sluit, de buitenkabel wil wel eens losschieten.
Bij een grote beurt gebeurt meest niet veel, olie vervangen en wat filters. En controles.
In beide gevallen, bij de choke hoort ook een hevel die de gasklep wat opent (ongeveer vanaf dat de choke half uitgetrokken is) en zo het toerental iets verhoogt. Controleer die verbinding eens. En ook of de chokekabel de choke nog wel volledig sluit, de buitenkabel wil wel eens losschieten.
Bij een grote beurt gebeurt meest niet veel, olie vervangen en wat filters. En controles.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969