26 December 2012, 18:04
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 December 2012, 18:14 door Jambon.)
...dus vanmorgen onder de kerschtboom..
..wordt een beetje moe van het gebrom achterin, en de voorste delen van de 1e beginnen na al die jaren dun te worden, de boel lekt en heb de originele voorpijp er niet tussen, ooit te goed opgeborgen, dus het hele spul hangt met een verloop aan de standaard versie, en doet het mr. Simons effect geen goed. Voorlopig terug naar de standaard uitvoering, alhoewel ik nog een nieuwe "vlamdemper" heb staan.. nu nog eronder knopen.. ..en verders.. het was de laatste tijd wat frisjes volgens de watertempmeter. Nu nam ik de Ralleymeters toch al met enige korrels zout waar, maar omwille van de ideeën van het naaldje toch maar ens wat gereedschap en de doos reserve thermostaten erbij gepakt. Vorig jaar stond er ook al een stuk karton in het vooronder.Voor de zekerheid eerst ff in een pannetje water op het vuur (niet doen als âTruusâ thuis is, schijnt niet hygiënisch te zijn.. ) ..anywho, de 1e deed het, dus (na belooft te hebben extra veel aandacht aan het pannetje te schenken voordat de boontjes er in gaan.. .) het bekende ritueel van aftappen, thermostaathuisje los, wisselen, thermostaathuis je weer vast, nog een keer er af en terug omdat de brandstofslang er achter moet ( ) aftoppen, warm draaien, en ja, de naald komt hoger, beter dus..Erg jammer dat er een haarscheurtje onderaan de vulhals zit, en kan de radiateur er weer uit, gelukkig zit het gaatje hoog en verdwijnt er niet veel, de boel komt alleen niet voldoende op druk. Volgende wk het reserve exemplaar maar uit de opslag halen, en ik heb er nota bene vrijdag nog mee in mân handen gestaan⦠klein geitje houdt je tochâ¦Die vulhals krijgt eigenlijk op zân donder met het draaien van de dop, die dingen zitten best wel stevig vast, terwijl ze na verloop van tijd niet goed meer afsluiten en zit er bij mij extra fietschband tussen, mogelijk kan er iets beters voor in de plaats worden gesoldeerd. Als ik zin heb zal ik ens bij de radiatorenmeneer langsgaan met de âoudeâ en zien of ie dat kan oplossen..
![[Afbeelding: DSC_0001s_zps43f5a9ee.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/AM%2081%2006/DSC_0001s_zps43f5a9ee.jpg)