20 December 2012, 10:56
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb nog wat rondgekeken op deze en andere (ook niet Volvo) fora en ik zie min of meer overal hetzelfde.
Als de zuigers vastzitten dan is het vaak beter om de klauwen te vervangen en gezien de leeftijd van de auto
ga ik er van uit dat de klauwen even oud zijn en waarschijnlijk dus ook "end of life".
Een revisie set compleet met zuigers kost iets meer als 1 klauw dus dat is de moeite niet en dan nog het
werk wat er aan zit met het risico dat het nog steeds niet goed is. (ben maar een hobby sleutelaar)
Biltema heeft alleen Girling vervangers maar ik begrijp inmiddels dat Girling en ATE onderling uitwisselbaar zijn.
Morgen maar even shoppen.
Groeten, Arnold
Ik heb nog wat rondgekeken op deze en andere (ook niet Volvo) fora en ik zie min of meer overal hetzelfde.
Als de zuigers vastzitten dan is het vaak beter om de klauwen te vervangen en gezien de leeftijd van de auto
ga ik er van uit dat de klauwen even oud zijn en waarschijnlijk dus ook "end of life".
Een revisie set compleet met zuigers kost iets meer als 1 klauw dus dat is de moeite niet en dan nog het
werk wat er aan zit met het risico dat het nog steeds niet goed is. (ben maar een hobby sleutelaar)
Biltema heeft alleen Girling vervangers maar ik begrijp inmiddels dat Girling en ATE onderling uitwisselbaar zijn.
Morgen maar even shoppen.
Groeten, Arnold
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden

